Enric Yarza, a “El Medio es el Mensaje” fa un recorregut històric per les agències de mitjans

Enric Yarza, a “El Medio es el Mensaje” fa un recorregut històric per les agències de mitjans

El llibre “El Mitjà és el Missatge”, tercer de la col·lecció iniciada per l’Academia de Publidad, de Madrid, recorre la història de les agències de mitjans a Espanya des del seu origen a finals dels anys 60 fins a l’actualitat.

Enrique Yarza, el seu autor, destaca que el llibre ofereix un recorregut històric de l’evolució de les agències de mitjans, des de la creació de les distribuïdores de publicitat a la dècada dels 60, les primeres centrals de compra i la transició cap a agències de mitjans fins a la data actual.

Analitzant la història, s’entén millor la situació actual i cada lector pot aventurar-se en el futur proper. És un llibre amable, fàcil de llegir i didàctic, amb alguna anècdota viscuda i fugint de tecnicismes, dades i xifres.

L’autor entén que el llibre va dirigit especialment a les generacions més joves. El seu contingut els permetrà entendre el context de les agències de mitjans espanyoles. “S’entén molt millor el present analitzant i estudiant la història”, destaca Yarza en la introducció.

Enrique Yarza, avui jubilat, fundador de MediaHotline, des de la qual va col·laborar durant molts anys amb l’Associació Catalana de la Premsa Comarcal (ACPC) explica la necessitat d’aquest llibre en poques paraules:

“El fenomen de les agències de mitjans és un fenomen espanyol que es va replicar ràpidament a altres països. Aquest llibre és necessari perquè recull informació dispersa en un sol lloc, facilita la comprensió de l’evolució de les agències de mitjans i permet preveure el futur basant-nos en el passat.”- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Academia de la Publicidad)