Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Entre tots els diaris d’Espanya es difonen menys d’un milió d’exemplars

Entre tots els diaris d’Espanya es difonen menys d’un milió d’exemplars

Ho escriu Rubén Arranz a El Independiente: “L’agonia de la premsa: entre tots els diaris d’Espanya ja difonen menys d’1 milió d’exemplars”. Així de contundent i amb números incontestables a la mà, demostra que entre tots els diaris d’Espanya es difonen 876.637 exemplars diaris. Són gairebé 80 capçaleres escampades per tot el territori de l’estat.

Arranz intenta justificar-ho cercant les causes de la desfeta. Diu que “no és cap secret a hores d’ara que el causant d’aquesta caiguda és internet. Des que va florir l’entorn digital, els ciutadans van començar a perdre de mica en mica el costum d’anar al quiosc diàriament. Els grups de premsa van bolcar els seus esforços a l’entorn online , els anunciants van ser emigrants a aquestes edicions i van sorgir diaris ‘nadius’ que actualment es disputen el mercat amb els competidors tradicionals”.

És ben cert que avui hi ha menys diaris al mercat i són molt més prims. També ha disminuït l’activitat de les plantes d’impressió i, amb tot això, la influència del que es llegeix en negre sobre blanc. “El píxel és molt més apreciat que el feuillet, escriu el periodista d’El Independiente, que desvela l’últim informe de situació elaborat per KPMG per a l’Associació de Mitjans d’Informació (AMI). Segons aquest informe, els diaris d’informació general espanyols van difondre 736.878 exemplars al dia al febrer (-6,42%), davant dels 116.551 dels esportius (-9,49%) i els 23.208 dels econòmics (-8,08%). Els percentatges són en comparació del mateix mes de l’any anterior.

El País va encapçalar la llista estatal de capçaleres d’informació general, amb 52.024 (-8,41%), seguit de La Vanguardia, amb 49.267 (-8,97%); La Voz de Galicia, amb 42.886 (-4,77%); El Correo, amb 35.002 (-8,11%); ABC, amb 34.199 (-12,61%), i El Mundo, amb 34.485 (-7,64%). Arranz matisa que, per sobre de totes aquestes capçaleres -tot i que en el terreny dels gratuïts- hi ha 20 Minutos (Grupo Henneo, de Saragossa), que va registrar una mitjana de 137.019 diaris, pràcticament la mateixa (-0,13%) que la del febrer del 2023.

Pel que fa a la venda al número -variable diferent de la difusió-, l’informe d’AMI reflecteix que els compradors de premsa adquireixen 629.244 diaris cada dia, és a dir, el 8,27% menys que el febrer del 2023. I un detall per acabar, que permet apreciar la dimensió del cop que ha patit la premsa impresa en els darrers anys, les tones de paper que utilitza el sector cada mes. El 2013, ascendien a gairebé 20.000 tones, mentre que el febrer passat, a 4.825, després de caure el 6,81% durant l’últim any.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: AEDE)