Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Es necessita un segell de qualitat per al periodisme?

Es necessita un segell de qualitat per al periodisme?

Què és un mitjà seriós i on rau en ell el periodisme professional? Els usuaris requereixen molt de temps haver de comprovar-ho en cada cas individual. Fa anys que es parla d’un segell de qualitat per al bon periodisme. L’antic president de DJV, Frank Überall, en dóna una visió al digital alemany Focus OnLine, de Munich. Transcrivim textualment:

“El “Fòrum del Consell Ciutadà contra les falsificacions”, de la Fundació Bertelsmann, va alimentar fa poc el debat sobre la necessitat d’un segell de qualitat per al periodisme amb una recomanació corresponent, però la ministra federal de l’Interior Nancy Faeser es va mostrar reservada.

“Ara és més important que mai distingir les publicacions d’alta qualitat que es basen en estàndards ètics professionals de les altres. Hi ha hagut intents repetits de crear un segell de qualitat per als mitjans periodístics de producció professional.

“Per exemple, la professora de periodisme Marlis Prinzing, de la Universitat Macromedia, va proposar un “Consell digital” el 2017. De la mateixa manera que el Consell de Premsa Alemany, aquest podria funcionar com un organisme d’autoregulació. Bernhard Pörksen, també conegut científic dels mitjans de comunicació, va suggerir “cossos de defensors públics” a “Die Zeit”.

“Hi ha un certificat des de l’any 2019, però no ha tingut molta difusió. “News-Guard” es va desenvolupar en cooperació amb Microsoft com a segell de contingut d’alta qualitat. Diverses persones miren pàgines individuals i les valoren en termes de credibilitat i transparència. Tanmateix, primer s’ha d’instal·lar l’instrument com a extensió al navegador d’Internet”.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: forum-gegen-fakes.de)