Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

França al rescat de la premsa local i dels seus periodistes

França al rescat de la premsa local i dels seus periodistes

Segons fa saber PHRases.media, un bloc creat per estudiants del grau professional de “Premsa Local” de l’Escola Superior de Periodisme de Lille, sembla que França està decidida a rescatar la premsa local i els seus periodistes.

El passat mes de setembre, el comitè dels Estats Generals d’Informació (EGI) de la República del país veí  van fer un pas endavant. Els Estats Generals d’Informació (Les États généraux de l’information-EGI, en francès), van presentar un informe gruixut de 352 pàgines amb, en particular, quinze propostes “insígnia”. Però, per entendre realment el significat d’aquests EGI i la seva feina, cal aprofundir en els informes dels diferents grups de treball. I en concret el del grup 3, titulat “El futur dels mitjans de comunicació i del periodisme”.

L’informe reconeix que “La premsa informativa local, departamental i autonòmica té un paper fonamental per animar i donar vida als debats públics confrontant idees i alimentant el debat seguint les notícies des del carrer.“

El document tampoc oblida “les dificultats econòmiques actuals dels mitjans”. “Quan hi ha intercanvis a fer, de vegades es qüestiona el nombre de periodistes i la cobertura territorial, sobretot en territoris menys atractius per a les generacions més joves”. Finalment, una realitat de la qual tots els títols de PHR o PQR són conscients: “la dificultat de la contractació al medi rural, a les agències de premsa locals de menys de 15.000 habitants, a departaments rurals sense grans nuclis”.

Aquest informe demana un fons específic per donar suport a la premsa d’informació general i política que cobreix zones geogràfiques on el finançament d’informació de qualitat es fa molt difícil.

El professor Laurent Brunel ho explica amb detall en el seu article “Els Estats Generals d’Informació al rescat de la premsa local i dels seus periodistes”. L’article inclou les quinze propostes insígnies de l’EGI.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: ESJ Lille)