Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

GenAI afectarà aviat el model de negoci dels mitjans de comunicació

GenAI afectarà aviat el model de negoci dels mitjans de comunicació

Els mitjans de comunicació han d’adoptar la intel·ligència artificial generativa en la recerca de models de negoci que reforcin el periodisme de confiança, fins i tot quan els fonaments de l’estratègia corporativa evolucionen més a prop de l’impacte i la influència, segons els executius clau que es van dirigir al Congrés Mundial de Notícies de l’INMA recentment celebrat a Londres. 

El director general d’INMA, Earl J. Wilkinson, va desafiar la indústria de les notícies a pensar més enllà, més enllà de les fronteres regionals, els gèneres mediàtics i els arquetips corporatius. Les suites de mitjans de comunicació haurien de reimaginar els actius per a una gamma més completa d’opcions de monetització i plantejar-se dissenyar estratègicament les seves empreses al voltant de la “influència” i l'”impacte”.

On GenAI encaixa amb els mitjans de comunicació.- Segons el comunicat de INMA sobre el congrés londinenc, els consellers delegats de les principals empreses de mitjans de comunicació del món van adoptar un enfocament majoritàriament positiu a GenAI, mentre que els experts en tecnologia i els autors van guiar els delegats de l’INMA a través de contextos que apunten a l’optimisme per a la productivitat, l’eficàcia i l’eficiència.  Els ponents van insinuar repetidament que la intel·ligència artificial generativa amplia l'”abast del possible” a les empreses de mitjans.

Entre les aplicacions específiques de GenAI es troben reduir els costos de producció del periodisme, donar suport o substituir el flux de treball del periodisme i ajudar a canviar les inversions en periodisme cap a una major qualitat i significat, van dir els ponents.

Feu clic aquí per a la cobertura detallada del Congrés Mundial.- BeMediàtic/Àmbit d’Estrategia (Il·lustració: INMA)