Els mitjans de comunicació han d’adoptar la intel·ligència artificial generativa en la recerca de models de negoci que reforcin el periodisme de confiança, fins i tot quan els fonaments de l’estratègia corporativa evolucionen més a prop de l’impacte i la influència, segons els executius clau que es van dirigir al Congrés Mundial de Notícies de l’INMA recentment celebrat a Londres.
El director general d’INMA, Earl J. Wilkinson, va desafiar la indústria de les notícies a pensar més enllà, més enllà de les fronteres regionals, els gèneres mediàtics i els arquetips corporatius. Les suites de mitjans de comunicació haurien de reimaginar els actius per a una gamma més completa d’opcions de monetització i plantejar-se dissenyar estratègicament les seves empreses al voltant de la “influència” i l'”impacte”.
On GenAI encaixa amb els mitjans de comunicació.- Segons el comunicat de INMA sobre el congrés londinenc, els consellers delegats de les principals empreses de mitjans de comunicació del món van adoptar un enfocament majoritàriament positiu a GenAI, mentre que els experts en tecnologia i els autors van guiar els delegats de l’INMA a través de contextos que apunten a l’optimisme per a la productivitat, l’eficàcia i l’eficiència. Els ponents van insinuar repetidament que la intel·ligència artificial generativa amplia l'”abast del possible” a les empreses de mitjans.
Entre les aplicacions específiques de GenAI es troben reduir els costos de producció del periodisme, donar suport o substituir el flux de treball del periodisme i ajudar a canviar les inversions en periodisme cap a una major qualitat i significat, van dir els ponents.
Feu clic aquí per a la cobertura detallada del Congrés Mundial.- BeMediàtic/Àmbit d’Estrategia (Il·lustració: INMA)