Segons acaba de publicar la Local Media Association, a través de la seva fundació amb seu a Lake City (Florida, EE. UU.), l’experiència generativa de cerca probablement canviarà la manera com els consumidors cerquen i reben informació, influint en com la produiran els creadors de contingut, inclosos els periodistes.
Des de Local Media entenen que com que la IA influeix en els resultats de la cerca, esperen que Google continuï fent èmfasi en l’E-E-A-T (Experiència, Coneixement, Autoritat i Confiança) en els resultats de descobriment de contingut, sigui en IA o en cerca habitual. Això voldria dir que Google jutja les pàgines en funció de la credibilitat de la pàgina, l’autor i el lloc web.
“EEAT no és un factor directe de classificació de Google. Però Google vol oferir resultats amb una gran experiència, coneixements, autoritat i confiança. Per tant, és un concepte important en SEO”, informa Semrush. “A més, un bon EEAT pot millorar la confiança dels usuaris. I generar més conversions al vostre lloc”.
Tot i que això pot semblar una bona notícia per als editors amb dècades d’arxius, també s’espera que l’SGE (eina que utilitza intel·ligència artificial generativa per millorar la cerca d’informació) tingui en compte la presència en línia, incloses les xarxes socials, com a senyals addicionals d’experiència, credibilitat i autoritat.
Un cop dominat l’EEAT, Dorrine Mendoza, en un article al web de Local Media, anuncia una guia estratègica per a editors per a fer front a la que anomena “l’era de la cerca d’IA”. Llegiu el text sencer aquí.- Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: CCCB)