Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Guia pràctica per a una forma de periodisme més equitativa

Guia pràctica per a una forma de periodisme més equitativa

A dia d’avui, gairebé no hi ha ningú al món de la comunicació que no conegui la crisi del periodisme. A partir de la implosió del model de negoci tradicional de les notícies provocada per les xarxes digitals i les xarxes socials, la crisi d’avui és alhora una crisi de capacitat i una crisi de rellevància i confiança, ja que els hàbits i actituds informatives de les persones estan canviant profundament. Les redaccions necessiten models de finançament més profunds i sostenibles per tenir la capacitat de proporcionar notícies de qualitat a les seves comunitats. Però també hem de trobar maneres de reformular les notícies per generar confiança i satisfer millor les necessitats d’informació de les comunitats. Això vol dir centrar-se en pràctiques periodístiques que prometen fer notícies d’alta qualitat més rellevants, inclusives i de confiança.

L’Àgora Journalism Center, de la Universitat d’Oregon, va publicar Redefining News: A Manifesto for Community-Centered Journalism, escrit per Damian Radcliffe. Aquell informe descriu els principis i les prioritats que defineixen el creixent moviment de periodisme centrat en la comunitat (“CCJ”) que es concentra a fer periodisme d’una manera que serveixi a les comunitats associant-s’hi, no només informant-ne.

En aquest informe, Radcliffe aprofundeix, entrevistant més d’una dotzena de pensadors i professionals destacats sobre com s’està implementant CCJ en una varietat d’organitzacions de notícies, els reptes als quals s’enfronta i com aquest enfocament innovador. al periodisme pot continuar creixent fins i tot enmig de la disminució dels recursos de la redacció i un entorn social i polític tens. Aquestes entrevistes també revelen reptes clau: la cultura organitzativa,  la demostració de l’impacte i la creació d’habilitats periodístiques, amb els quals s’enfronten els professionals. La manera com aprenen a afrontar aquests reptes marcarà la manera com evoluciona el periodisme centrat en la comunitat.

L’informe, segons l’autor, ofereix un conjunt pràctic i provocador de lliçons i experiències per als periodistes que són nous en l’enfocament centrat en la comunitat, així com per als que ja el practiquen. “El periodisme pot estar en crisi – diu Damian Radcliffe, però no hi ha dubte que les notícies de qualitat, inclusives i de confiança es necessiten més que mai”. El treball, certament, pot ajudar a qui practica el periodisme local, el veritablement centrat en la comunitat.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Agora Journalism Center)