OpenAI, malgrat la seva batalla legal en curs amb The New York Times sobre l’ús de dades per a la formació de models d’IA, està avançant en col·laboracions amb els principals editors de França i Espanya, com ara Prisa Media i Le Monde, com ja es recull en aquest mateix “Bloc de l’Estanis”. Aquestes ofertes tenen com a objectiu millorar el chatbot de ChatGPT incorporant contingut de notícies en francès i espanyol, amb cobertura d’esdeveniments actuals de publicacions destacades. En una publicació al blog, OpenAI va dir que l’associació posarà la cobertura dels esdeveniments actuals de les organitzacions, de marques com El País, Cinco Días, As i El Huffpost, davant dels usuaris de ChatGPT on tingui sentit, així com contribuirà a l’augment de volum de dades d’entrenament d’OpenAI.
Els detalls financers d’aquestes associacions romanen sense revelar-se, però les estimacions dels informes de la indústria suggereixen que OpenAI podria gastar entre 4 i 20 milions de dòlars anuals en aquestes llicències de contingut de notícies.
Això podria ser un cèntim per a OpenAI, el cofre de guerra del qual supera els 11.000 milions de dòlars i els ingressos anuals del qual van superar recentment els 2.000 milions de dòlars ( segons Financial Times). Però tal com va reflexionar recentment Hunter Walk, soci de Homebrew i cofundador de Screendoor, és prou important per a eliminar els rivals d’IA que també persegueixen acords de llicència. No hi ha dubte que tot plegat forma part d’una estratègia més àmplia d’OpenAI per integrar altres fonts de mitjans de prestigi, com podrien ser The Associated Press, Shutterstock o Axel Springer, als seus esforços de desenvolupament d’IA.- Be mediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: The Media Leader)