Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Informe anual de màrqueting 2024: els venedors globals i les estratègies de ROI

Informe anual de màrqueting 2024: els venedors globals i les estratègies de ROI

Nielsen, líder mundial en mesurament de l’audiència, dades i anàlisi, va publicar el seu sisè informe anual de màrqueting global, revelant les prioritats dels venedors i els plans per millorar el ROI el 2024 i més enllà. L’informe, que va fer una enquesta a prop de 2.000 venedors globals, va trobar que els venedors continuen veient les xarxes socials, la cerca, el vídeo en línia/mòbil i la visualització en línia/mòbil com els canals de màrqueting més eficaços per al ROI, però podrien perdre’s oportunitats clau d’ingressos sense estratègia i enfocament multimèdia.

L’Informe també va enquestar els professionals del màrqueting sobre temes com ara les assignacions pressupostàries i l’optimisme de la despesa, les estratègies de creació de marca, l’equilibri dels mitjans i la confiança general.

Algunes de les troballes clau en l’àmbit mundial inclouen: a) L’optimisme de la despesa del màrqueting augmenta el 2024. b) És possible que les tàctiques del màrqueting no generen els millors resultats de KPI. c) Les assignacions de mitjans digitals s’apropen als dos terços de la despesa. I d) La confiança en la tecnologia de màrqueting no coincideix amb les realitats de mesura.

La investigació de Nielsen reafirma que el mesurament eficaç requereix un esforç integrat a través dels mitjans per entendre les mètriques de marca i rendiment a curt i llarg termini. El lector d’El Bloc de l’Estanis es pot descarregar l’informe en aquest enllaç.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Nielsen)