Quina és la “quota adreçable” dels mitjans locals de publicitat digital als mercats locals? Borrell Associates fa quinze anys que mesura el creixement i ha estat testimoni d’una evolució fascinant. En èpoques més estables (anteriors al 2008), les empreses digitals es consideraven poc més que unes línies d’R+D que generaven ingressos i que poques vegades s’esmentaven a les presentacions o presentacions financeres. Avui, es mostren com a prova de les habilitats de supervivència d’una empresa en un món multiplataforma multimèdia.
El canvi més gran que Borrell Associates va notar en la confecció del seu informe, sobretot aquest any passat, és el control dels diners digitals. Quan van fer la seva primera avaluació l’any 2002, les empreses de mitjans locals (en aquest cas, nord-americanes i canadenques- representaven el 75% de tota la publicitat digital venuda als mercats locals. Es tractava principalment de banners publicitaris a diaris i llocs web de televisió. Avui és del 18%. Les fortunes s’han invertit, amb la publicitat de cerca i de xarxes socials venuda directament per empreses d’internet de joc pur que representen el 82% de tota la publicitat digital gastada localment. Només Google i Facebook representen el 77%.
L’avaluació d’aquest any mostra els mitjans impresos al capdavant de la llista en termes de transició, obtenint una quarta part o més dels seus ingressos publicitaris de les vendes digitals. L’informe proporciona una anàlisi detallada de l’eficàcia, les tasques d’ús i els costos a diversos mitjans locals. Els anunciants locals estan diversificant les seves inversions, utilitzant múltiples plataformes per aconseguir les seves audiències. L’any 2023, es va observar que els anunciants locals confiaven menys en les agències i centrals de mitjans, amb un 20% comprant publicitat digital per compte seu.
Segons el treball de Borrell Associates, les tendències actuals a la premsa local mostren un creixement continuat de la publicitat digital, essent la més popular l’efectuada en display i en xarxes socials. Tot indica que els anunciants de la premsa local tenen la intenció de seguir augmentant la seva despesa en la publicitat digital.
Aquest informe de Borrell fa un seguiment del progrés de les empreses de mitjans i d’altres anàlisis comparatives detallades per tipus de mitjans (diaris i setmanals, estacions de televisió i ràdio, etc. Els lectors d’El Bloc de l’Estanis interessats en aquest informe poden descarregar el “Resum Executiu: Informe de Benchmarking 2024 des d’aquest enllaç.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Borrell Associates)