Kreab ha presentat el seu informe de mitjans 2024: “El combat contra la desinformació i la pugna per la influència”, en què analitza la situació, evolució i tendències del mercat dels mitjans de comunicació a Espanya.
Entre els aspectes més concloents en els darrers temps d’aquest document, que aborda la situació dels mitjans a Espanya, destaquen que al món de la premsa escrita s’han observat lleus signes d’estabilització amb el cessament de la caiguda de lectors, especialment en capçaleres nacionals com El País i El Mundo, un entorn en què destaca la consolidació del lideratge d’El País i algunes apostes renovades, com la revitalització de la revista Actualitat Econòmica duta a terme per El Mundo. L’informe de Kreab destaca que la premsa continua tenint el paper de configurador de bona part de l’agenda informativa diària a Espanya. El mateix contingut o informació dels mitjans impresos es multiplica a xifres milionàries a través de les seves edicions web o canals de xarxes socials
En aquest context, la lluita pels subscriptors digitals ha estat més que evident, amb El País liderant el rànquing de mitjans amb murs de pagament, seguit de prop per El Mundo i La Vanguardia. Us recomanem informe de Kreab “El combat contra la desinformació i la pugna per la influència“. El podeu llegir aquí.- Àmbit d’Estratègia