Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

ELS MITJANS,  UN SECTOR DIVIDIT AL VOLTANT DE LES DADES

ELS MITJANS,  UN SECTOR DIVIDIT AL VOLTANT DE LES DADES

26/06/2024

Informe sobre l’estat dels mitjans 2024, de Cision: Un sector dividit al voltant de les dades

Cision (empresa dedicada als professionals de RR. PP. y Marketing), acaba de donar a conèixer el seu informe “Estado de los Medios 2024”. Durant més d’una dècada, aquest informe anual ha servit com a veu dels periodistes per a professionals de relacions públiques i comunicació corporativa a tot el món. Aquest any han enquestat més de tres mil periodistes per entendre els seus reptes més grans, imposats per factors com el canvi en els comportaments de l’audiència, la reducció de la indústria i el ràpid creixement de la intel·ligència artificial.

Les conclusions revelen insights accionables sobre què poden dir i fer els professionals de RP per assegurar més cobertura mediàtica i construir relacions duradores i mútuament beneficioses amb els professionals dels mitjans.

La primera conclusió destaca que aquest és un sector dividit al voltant de les dades. Recordeu que la narració d’històries ha estat sempre el cor del periodisme, però les dades s’han convertit ara en un ingredient essencial. “La majoria dels periodistes confia en les dades per mesurar l’èxit i donar forma a la seva estratègia editorial. Per a gairebé dos de cada cinc periodistes, les dades tindran un paper encara més important en la manera com abordaran la seva feina aquest any”. I afegeix: “Al mateix temps, molts periodistes lluiten contra la pressió de prioritzar les històries més «populars» en termes d’interacció i opinions; com va assenyalar un enquestat, «gran part del periodisme s’ha centrat en els clics i els “compartits” i aquests semblen sovint tenir prioritat sobre tenir informat el públic».- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Cision)