Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Innovació i viabilitat, dues aportacions de la digitalització a la premsa local

Innovació i viabilitat, dues aportacions de la digitalització a la premsa local

Ámbitos, la revista internacional de Comunicació, publica en el seu número 64 (edició Primavera) un interessantíssim treball d’Aida Martori Muntsant, doctora en comunicació, periodista i professora, que porta per títol “Premsa local davant de la digitalització: innovació i viabilitat del periodisme de proximitat”. L’article, amb una metodologia basada en l’estudi de casos (Flyvbjerg, 2006; Vennesson, 2008) a Catalunya, es fixa en la integració de la innovació a la premsa de proximitat, per a la seva necessària adaptació a l’escenari digital. Per l’elaboració d’aquest treball, la seva autora ha entrevistat a una vintena d’editors de mitjans associats a l’ACPC.

Els resultats del treball mostren que la innovació està estretament vinculada a la viabilitat dels projectes, i que la integració de la premsa local a l’era digital depèn de la consecució d’un model de negoci solvent. A més, la investigació conclou que el sector està poc articulat per fer front a aquest repte, i que està esperant que mitjans més grans trobin un model que puguin replicar a escala local.

Segons la professora Martori Muntsant, l’adaptació a l’era digital i a les noves dinàmiques comunicatives són desafiaments que estan encarant les empreses de premsa local. Fruit de les transformacions que es donen a l’ecosistema mediàtic, la innovació esdevé nuclear per garantir l’èxit d’aquests projectes. La necessitat d’introduir canvis als mitjans de proximitat es dóna en una tendència de concentració de la propietat i globalització, i implica la creació de models de gestió del canvi organitzacional, tenint en compte que no és un procés lineal”.

Podem llegir el text sencer d’aquesta aportació al futur de la premsa de proximitat en aquest enllaç de la Revista Ámbitos.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: EUSDR)