Ja és aquí el primer “Manual d’instruccions SEO per a mitjans”. La seva autora és Clara Soteras

Ja és aquí el primer “Manual d’instruccions SEO per a mitjans”. La seva autora és Clara Soteras

L’Associació de la Premsa de Madrid (APM) presentarà dimecres vinent, 29 d’octubre, el Manual d’instruccions SEO per a mitjans, una guia pràctica escrita per la periodista i consultora en estratègia digital Clara Soteras. L’obra és la primera publicada dins la col·lecció “Informes Tendenci@s+”, vinculada a la newsletter Tendenci@s, impulsada pel periodista i consultor de mitjans Ismael Nafría.

Segons avança la mateixa APM, el llibre aborda de manera accessible però rigorosa els reptes que el posicionament als cercadors planteja avui als mitjans digitals, en un context marcat per la irrupció de la intel·ligència artificial generativa i pels canvis constants en els algoritmes de Google. Soteras, amb una trajectòria consolidada en SEO periodístic i experiència en redaccions digitals, analitza com ha evolucionat el paper del SEO, que ja no pot entendre’s només com una tècnica per “aparèixer millor a Google”, sinó com una part essencial de l’estratègia editorial.

El Manual combina recomanacions pràctiques —des de la planificació de continguts fins a la redacció optimitzada— amb una reflexió sobre com els mitjans poden protegir la seva visibilitat davant l’ús creixent de respostes directes generades per IA. Tal com assenyala l’autora, la clau és “entendre com es transformen les audiències i quines noves vies de descoberta d’informació s’obren en aquest nou escenari digital”.

Els capítols—que els vuit primers van aparèixer prèviament en la newsletter i el darrer és inèdit per a l’edició impresa—són els següents:

1. Breaking news: com treballar la darrera hora en una redacció?

2. Oblida’t del SEO clàssic… Què és Google Discover?

3. Kit d’eines per detectar tendències

4. Creant una estratègia guanyadora a Google Discover

5. Com planificar una estratègia de continguts per a unes eleccions?

6. Els cinc aspectes tècnics bàsics que tot mitjà hauria de revisar

7. Més enllà del real-time: Què és l’E-E-A-T? El factor clau per guanyar autoritat com a mitjà

8. Com crear un equip d’audiències amb èxit? Parlem de rols i soft skills

9. Arriba la IA a Google… Com afectarà AI Overviews el trànsit SEO dels mitjans?

El novè capítol, exclusiu de la versió impresa del manual, se centra en les novetats de la intel·ligència artificial aplicades a les cerques i els possibles impactes de les AI Overviews en el trànsit SEO dels mitjans digitals.

La guia està pensada especialment per a periodistes, editors i perfils estratègics de redaccions digitals. Inclou gràfics, esquemes i casos pràctics per facilitar la comprensió dels factors de SEO en l’activitat diària d’un mitjà: des de la gestió de notícies de darrera hora fins a l’organització d’equips d’audiències, passant pels fonaments tècnics i les polítiques de Google en relació amb l’IA.- El Bloc de l’Estanis / Comunicació 360º (Il·lustració: APM)