En la Cimera de Sostenibilitat de Notícies Independents feta fa pocs dies a Chicago, organitzada per Local Independent Online News Publishers, empresaris de premsa local d’arreu dels EUA, Canadà i més enllà van intercanviar estratègies per fer que el negoci de les notícies locals funcioni el 2024, segons narra Sophie Culpepper a NiemanLab.
Les sessions de conferències van lluitar amb preguntes pràctiques i reptes als quals s’enfronten els editors: la realització de campanyes efectives de recaptació de fons; la creació de noves fonts d’ingressos; redefinir i pensar més en els mitjans i productes que ofereixen notícies; quin paper hauria de tenir la legislació en el futur de les notícies locals; com incorporar el compromís de la comunitat en el treball bàsic del periodisme; i com arribar i generar confiança amb nous públics.
La majoria d’editors presents en la cimera comparteixen la convicció que el periodisme ha d’arrelar en ser útil concretament a les comunitats a les quals serveix i actuar com a part de la comunitat, cosa que, en alguns casos, significa prendre accions més enllà del límits tradicionals de l’informe. Els ponents també van argumentar que el fet d’escoltar per guanyar-se la confiança de la comunitat abans d’informar crea una base més sòlida per a un bon periodisme; van dir que aquest enfocament permet als públics compartir idees sobre allò que volen veure cobert, donant lloc, finalment, a informes més impactants i de servei a la comunitat.
Trobareu més informació en aquest enllaç.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: LION Publishers)