Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

La General News Press Alliance elabora una carta de la traçabilitat de la informació

La General News Press Alliance elabora una carta de la traçabilitat de la informació

La Croix, un periòdic catòlic francès, propietat del grup Bayard Presse des de 1880, publica la Carta de la traçabilitat de la informació: els mitjans francesos estan compromesos, i ho fa amb aquesta entradeta: “Davant el flux d’informació a les xarxes socials i als mitjans de comunicació, els lectors tenen cada cop més difícil d’identificar la font de les notícies. Mitjançant la signatura d’una carta de traçabilitat de la informació, La Croix es compromet, juntament amb els mitjans nacionals, regionals i locals, a citar els mitjans de comunicació a l’origen de qualsevol informació inclosa. Una iniciativa de la General News Press Alliance.

Més enllà d’aquesta qüestió essencial de confiança pública, els mitjans de comunicació i els mateixos periodistes necessiten saber qui està reproduint la seva informació, per protegir-se de qualsevol abús de reproducció o robatori de continguts en un entorn mediàtic molt competitiu. Què aporta aquesta nova carta? Un mitjà de comunicació que reprodueixi informació d’un company i competidor ara ha de citar la font d’aquesta informació al primer paràgraf. En el cas d’un article digital, també ha d’enllaçar amb l’article original dels mitjans. Si no aporta un treball periodístic addicional, haurà de limitar el seu resum d’informació al 25% de la mida original de l’article.

Aquestes normes, incloses en una carta proposada per a la signatura de tots els mitjans (premsa, audiovisual públic o privat, mitjans en línia, etc.), protegeixen tant els periodistes i editors com els seus lectors. Aquests darrers podran tornar sistemàticament a l’article original, valorar el treball periodístic realitzat i comprendre ells mateixos la qualitat de la producció editorial original. Llegiu la carta al lloc web de l’Aliança de Premsa d’Informació General.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: CanariasAhora)