Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

La IA facilita la creació de notícies falses: debat dels representants de les agències de notícies europees

La IA facilita la creació de notícies falses: debat dels representants de les agències de notícies europees

La intel·ligència artificial no pot substituir el periodista en l’àmbit mediàtic, només li pot donar suport, i la superioritat de l’home sobre les màquines és el principal. Aquesta és una de les conclusions de la conferència titulada “The Use of Artificial Intelligence by News Agencies for Business and Journalism” del European News Agencies Alliance (EANA) feta el cap de setmana passat a Lisboa. Les agències de notícies europees van discutir els coneixements pràctics i teòrics actuals sobre el paper de la intel·ligència artificial en la producció i distribució de notícies.

Líders i representants de les agències de premsa nacionals de països europeus, entre les quals l’espanyola EFE i l’andorrana ANA, van participar a la conferència organitzada per l’agència portuguesa Lusa.

Els experts van indicar que la intel·ligència artificial generativa probablement crea diverses oportunitats per a les redaccions. Les noves tecnologies es poden utilitzar en la creació de mitjans. Això inclou àrees com preparar textos d’una forma original i innovadora, crear fotos i vídeos a partir de textos, afegir comentaris a les fotos i convertir la veu en text. A més, la intel·ligència artificial pot fer que el flux de treball sigui més eficient, alliberant els periodistes d’activitats repetitives diàries i donant-los més temps per ser creatius. Així, els algorismes d’intel·ligència artificial poden analitzar ràpidament grans volums de dades, identificar fonts d’informació i tendències temàtiques.

En les conclusions a la conferència es constata que “la intel·ligència artificial generativa comporta riscos. Les notícies falses sempre han estat un problema preocupant en l’àmbit de la informació. Però ara, per primera vegada, hi ha una manera molt senzilla de crear-los, és a dir, les eines d’intel·ligència artificial (…) Tanmateix, la intel·ligència artificial crea amenaces com la discriminació, la manipulació de l’opinió pública, la pèrdua de transparència, la fiabilitat de les fonts”. Els representants de l’agència creuen que s’haurien d’implementar més projectes de recerca per gestionar els riscos, que la gent hauria de ser més clarament conscient dels avantatges i desavantatges d’aquesta tecnologia i que es crea un codi ètic per a l’ús de la intel·ligència artificial als mitjans.

Les agències creuen que, com a productors d’informació, “és incorrecte utilitzar la intel·ligència artificial per crear fotos i vídeos. Quan els periodistes utilitzen intel·ligència artificial generativa, han de revisar els resultats finals i supervisar el procés”. Un dels punts que destaquen les agències és que la intel·ligència artificial no hauria de comportar una infracció dels drets d’autor.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: EANA)