Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

La indústria de les notícies es divideix sobre la IA

La indústria de les notícies es divideix sobre la IA

A diferència dels editors de música i llibres, els mitjans de comunicació estan lluitant per presentar un front unificat en la seva lluita per la protecció dels drets d’autor, i això podria debilitar la seva influència en les negociacions amb les grans tecnològiques per llicenciar el seu contingut”, escriu Sara Fischer per a Axios.

Alguns editors (per exemple, The New York Times) i diversos diaris importants dels Estats Units i Europa, estan emprenent accions legals contra empreses d’intel·ligència artificial com OpenAI i Microsoft, al·legant infracció dels drets d’autor.

D’altra banda, altres grans editorials (per citar-ne algunes, Financial Times, Associated Press i Axel Springer) van per un camí diferent i estan arribant a acords amb empreses d’intel·ligència artificial, aportant milions de dòlars a l’any mitjançant la llicència del seu contingut. Trobareu més informació en aquest enllaç a Axios.- BeMeiàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Worldwide Speakers Group)