Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

La Innovació en Comunicació, prioritat transversal per a la majoria de les organitzacions

La Innovació en Comunicació, prioritat transversal per a la majoria de les organitzacions

L’Associació de Directius de Comunicació  i la consultora BCW van presentar l’estudi “La Innovació en Comunicació”, que aprofundeix sobre com entenen i apliquen els professionals de la comunicació la innovació a la seva àrea, i aprofundeixen en com més enllà de la tradicional associació del terme “ innovació ” amb la tecnologia , aquesta disciplina ha passat de ser una característica de les empreses tecnològiques i start-ups, a convertir-se en una prioritat transversal per a la majoria de les organitzacions.

L’estudi revela que més del 40% dels enquestats encara no conceben la innovació en la seva accepció més àmplia, i que el terme els evoca principalment nous formats i canals de comunicació. D’altra banda, posa en valor la transformació digital com a component essencial d’aquest canvi, alhora que destaca el paper crucial de la comunicació en aquest procés.

En les conclusions de l’informe es destaca la importància d’assolir un consens dins de la professió sobre com s’entén la innovació en comunicació.- Àmbit d’Estratègia