Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

La Intel·ligència Artificial ja remodela les redaccions, segons un estudi d’AP

La Intel·ligència Artificial ja remodela les redaccions, segons un estudi d’AP

Està comprovat que The Associated Press és una de les primeres agències de notícies que aprofita la intel·ligència artificial i l’automatització per reforçar el seu principal informe de notícies. Avui en dia, utilitza l’aprenentatge automàtic en punts clau de la seva cadena de valor, com ara la recollida, la producció i la distribució de notícies.

Un nou estudi d’AP revela que la intel·ligència artificial generativa ja està remodelant els rols i el flux de treball de les redaccions. Gairebé el 70% dels periodistes de les redaccions de diferents orígens i mitjans enquestats fa un parell de mesos diuen que estan usant la tecnologia per crear publicacions, butlletins i titulars a les xarxes socials; traducció i transcripció d’entrevistes; i esborranys de contes, entre altres usos. Una cinquena part va dir que havien utilitzat IA generativa per a multimèdia, inclosos gràfics socials i vídeos.

Cal dir també que les xifres mostren una certa comoditat amb l’ús d’IA generativa, els enquestats probablement han tingut més temps per experimentar amb la tecnologia a les seves redaccions. Però la investigació mostra que per a qualsevol mitjà que vulgui mantenir-se rellevant, és imprescindible familiaritzar-se amb la IA.

Altres aspectes destacats de l’estudi:

  • El 54% va dir que “potser” deixarien que les empreses d’IA entrenin els seus models fent servir el seu contingut.
  • El 49% va dir que els seus fluxos de treball ja han canviat a causa de la IA generativa.
  • El 56% va dir que s’hauria de prohibir la generació d’IA de peces senceres de contingut.
  • Només el 7% dels que van respondre estaven preocupats perquè la IA desplaçava llocs de treball.
  • El 18% va dir que la manca de formació era un gran repte per a l’ús ètic de la IA. “La formació és encantadora, però el temps dedicat a la formació és temps que no es dedica al periodisme, i una petita organització no es pot permetre el luxe de fer-ho”, va dir un enquestat.

Aquest estudi recomanable de The Associated Press, en col·laboració amb el Computational Journalism Lab de la Universitat de Northwestern i el Laboratori d’IA, Mitjans i Democràcia de la Universitat d’Amsterdam, el trobareu en aquest enllaç.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: AI, Media & Democracy Lab)