En el marc de l’Estudi InfoAdex sobre la Inversió Publicitària a Espanya 2025, que recopila dades corresponents a l’any 2024 i va ser presentat el febrer passat, InfoAdex continua amb la publicació mensual de l’evolució de la inversió publicitària per mitjans. Aquesta anàlisi inclou un desglossament detallat del component digital a cada mitjà, proporcionant una visió més precisa de la distribució dels recursos publicitaris. A continuació, es presenta la informació que distingeix la inversió entre els segments digital i non digital, alineada amb el nou enfocament metodològic adoptat per InfoAdex.
Durant el mes de febrer del 2025, la inversió publicitària ha assolit els 400,9 milions d’euros, un -3,2% inferior que el període equivalent de l’any anterior quan el volum registrat va ser de 414,0 milions d’euros. Incidir que s’afegeixen a les dades de la present nota de premsa aquells mitjans i suports no controlats directament per InfoAdex en base a dades declarades/estimades del mercat publicitari. Per això, les dades presentades podran no coincidir amb les que s’extreguin de les eines que InfoAdex posa a disposició dels usuaris de la vostra informació.
Televisió, que ocupa la primera posició per volum d’inversió publicitària, ha experimentat un decrement del -11,3%, enfront del mes de febrer del 2024, obtenint 131,1 milions d’euros. En segon lloc, Search arriba als 62,7 milions d’euros, amb una evolució del -3,4% respecte al 2024. Xarxes Socials ocupa la tercera posició, incrementa la xifra d’inversió en un 5,3%, i obté un volum en el període analitzat de 55,6 milions d’euros. El quart mitjà per volum d’inversió durant el mes de febrer és Diaris y Dominicals, que incrementa la xifra en un 2,4%, amb 44,3 milions d’euros, en comparació dels 43,3 registrats l’any anterior. El mitjà Ràdio + Àudio digital, que ocupa el cinquè lloc per inversió, se situa en 40,3 milions i un decreixement del -7,6%, per sobre del sisè mitjà, Exterior, que incrementa la seva inversió el mes analitzat un 16,5%, i arriba als 28,8 milions d’euros. En el cas d’Altres Websites, la xifra augmenta un 0,7% fins als 25,4 milions d’euros. El mitjà Revistes registra una inversió d’11,4 milions d’euros, fet que suposa un augment del 5,2% respecte del mes de febrer del 2024. Cinema, darrer mitjà per volum d’inversió, experimenta un creixement del 73,3% respecte al mateix període de l’any anterior, i se situa en 1,3 milions d’euros d’inversió publicitària.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: InfoAdex)