Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

La piràmide de maduresa de dades i els mitjans

La piràmide de maduresa de dades i els mitjans

Els editors de notícies s’enfronten avui a un repte important: transformar el seu model de negoci per créixer i monetitzar la seva audiència digital. Aquest és el fil pel qual Peter Doucette (Senior Managing Director Mather Economics, Boston, Massachusetts) teixeix un magnífic article publicat al web de la International News Media Association.

Segons Doucette, els editors de notícies poden aprofitar el potencial dels seus amplis conjunts de dades digitals individuals per transformar eficaçment el seu model de negoci si adopten un camí estructurat i metòdic. La piràmide de maduresa de dades és l’eina de model de negoci més important perquè els editors puguin emmarcar i construir la seva transformació i, finalment, monetitzar i fer créixer el seu públic digital.

En les seves conclusions, l’autor de l’article afirma que per als editors de notícies, “ascendir a la piràmide de maduresa de dades no és només un viatge; és un imperatiu estratègic. Progressar per cada nivell en ordre és essencial per construir una base sòlida i resistent per a les etapes posteriors. Saltar endavant prematurament pot provocar una estructura feble, ineficiències i oportunitats perdudes”.

Finalment, per Doucette, quan els editors de notícies pugen al cim de la piràmide, “aconsegueixen tot el seu potencial mitjançant el creixement i la monetització de la seva audiència digital i la transformació reeixida del seu model de negoci”.

Per explorar cada nivell de la piràmide i subratllar la importància de la progressió en ordre, millor llegir tot l’article aquí.- Àmbit d’Estratègia