La primera actualització bàsica de Google del 2024 porta males notícies per a la majoria dels editors de notícies

La primera actualització bàsica de Google del 2024 porta males notícies per a la majoria dels editors de notícies

L’última actualització de l’algoritme bàsic de Google ha suposat un altre cop als editors que s’esforcen per millorar la visibilitat de la seva cerca. Segueix una sèrie d’actualitzacions recents que han portat a la majoria dels editors de notícies a caure en la classificació del gegant de la cerca, segons informa des de Press Gazette la periodista Aisha Majid.

Les dades de l’eina de SEO Sistrix mostren que dels 70 principals editors de notícies rastrejats per Press Gazette, basats sobretot en els que apareixen regularment al rànquing dels 50 millors del Regne Unit, tots menys 15 van veure caigudes en la seva puntuació de visibilitat. D’aquests, gairebé la meitat (33) van experimentar descensos en els dos dígits. L’índex de visibilitat de Sistrix mesura l’èxit d’un lloc web als resultats de la cerca de Google, assignant puntuacions més altes als llocs que es classifiquen millor als resultats de la cerca.

Tot i que les actualitzacions bàsiques de Google no són cap novetat i es produeixen almenys una vegada a l’any, l’actualització llançada el 6 de març de 2024 va ser, segons els experts en SEO de Yoast, una de les actualitzacions d’algoritmes principals de Google fins ara. Tenia l’objectiu de netejar contingut de baixa qualitat, sovint generat per IA, que desordenava els resultats de la cerca i es va implementar durant diverses setmanes.

A diferència de l’actualització bàsica anterior de finals de 2023, que va afectar especialment els editors amb un enfocament tradicional a l’escala que sovint es van crear amb l’ajuda d’articles d’estil explicatiu de SEO, aquesta actualització -com afirma Press Gazette) ha afectat negativament tant els títols de notícies més nous com els més tradicionals.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: E-Dublin)