Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

La transparència de la publicitat, entre els principals principis de l’ONU per lluitar contra la desinformació

La transparència de la publicitat, entre els principals principis de l’ONU per lluitar contra la desinformació

L’ONU ha presentat els seus “principis principals per a la integritat de la informació”, destinats principalment a combatre la desinformació en línia, en particular repensant el model publicitari de les plataformes i xarxes socials. “En un moment en què milers de milions de persones estan exposades a arguments fallers, distorsions (de la veritat) i mentides, aquests principis tracen un camí clar, arrelats en els drets humans, inclosos els drets a la llibertat d'”expressió i opinió”, fa saber l’ONU en un comunicat.

Després de subratllar el “risc existencial” per a la humanitat de la desinformació en línia, l’organització mundial demana, en particular, una reconsideració de la publicitat programàtica. El document també demana a les agències de publicitat que s’impliquin, unint esforços si cal, per exigir transparència a les plataformes de la cadena de publicació publicitària. Centrant-se més específicament en els riscos que suposa la intel·ligència artificial, el document també demana a les empreses tecnològiques que estableixin una senyalització clara de tot el contingut generat per IA.

El document publicat recentment, sense cap força vinculant, enumera cinc principis principals: confiança i resiliència social; mitjans independents, lliures i pluralistes; transparència i recerca; emancipació pública; i incentius positius. L’ONU espera veure’ls declinats pels principals actors (plataformes, mitjans de comunicació, Estats i la mateixa organització).

El Bloc de l’Estanis us ofereix el document sencer en aquest enllaçBeMediàtic/Àmbit d’Estratègia  (Il·lustració: The United Nations)