És una evidència que la gran majoria dels usuaris consideren positiu l’ús de la intel·ligència artificial als mitjans de comunicació, però demanen que se’n reguli l’ús. Cerques de Google, programes de traducció o assistents controlats per veu: la intel·ligència artificial ens facilita la vida quotidiana en molts àmbits. La tecnologia també pot ajudar en el periodisme a compensar la manca de recursos. Això pot ajudar les empreses de mitjans, promoure la diversitat i reforçar la qualitat del periodisme.
El mitjà Medienpolitik.net fa referència a un estudi sobre l’acceptació de la intel·ligència artificial en el periodisme de l’Autoritat Estatal de Mitjans de Comunicació de NRW mostra: Els usuaris també accepten cada cop més l’ús de la IA. Tanmateix, això requereix un etiquetatge clar i una supervisió independent de l’ús de la tecnologia. El 54 per cent dels enquestats creu que les aplicacions corresponents podrien millorar la cercabilitat del contingut a les plataformes i a les biblioteques multimèdia. La majoria dels usuaris també veuen oportunitats per alleujar la càrrega dels periodistes quan es tracta de donar suport a una investigació extensa (51%), mentre que només al voltant de l’11% ho rebutja. El 41 per cent diu que la tecnologia pot ajudar a proporcionar més informes locals, només el 14 per cent és escèptic sobre aquesta afirmació.
Entre les seves conclusions, l’estudi afirma que “l’ús de la IA per crear articles periodístics ja està fonamentalment acceptat. Com més control humà hi hagi, més acceptació serà.” Completeu la informació des d’aquest enllaç.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Landesanstalt für Medien NRW)