Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

L’acceptació de l’ús de la IA als mitjans de comunicació està augmentant

L’acceptació de l’ús de la IA als mitjans de comunicació està augmentant

És una evidència que la gran majoria dels usuaris consideren positiu l’ús de la intel·ligència artificial als mitjans de comunicació, però demanen que se’n reguli l’ús. Cerques de Google, programes de traducció o assistents controlats per veu: la intel·ligència artificial ens facilita la vida quotidiana en molts àmbits. La tecnologia també pot ajudar en el periodisme a compensar la manca de recursos. Això pot ajudar les empreses de mitjans, promoure la diversitat i reforçar la qualitat del periodisme.

El mitjà Medienpolitik.net fa referència a un estudi sobre l’acceptació de la intel·ligència artificial en el periodisme de l’Autoritat Estatal de Mitjans de Comunicació de NRW mostra: Els usuaris també accepten cada cop més l’ús de la IA. Tanmateix, això requereix un etiquetatge clar i una supervisió independent de l’ús de la tecnologia. El 54 per cent dels enquestats creu que les aplicacions corresponents podrien millorar la cercabilitat del contingut a les plataformes i a les biblioteques multimèdia. La majoria dels usuaris també veuen oportunitats per alleujar la càrrega dels periodistes quan es tracta de donar suport a una investigació extensa (51%), mentre que només al voltant de l’11% ho rebutja. El 41 per cent diu que la tecnologia pot ajudar a proporcionar més informes locals, només el 14 per cent és escèptic sobre aquesta afirmació.

Entre les seves conclusions, l’estudi afirma que “l’ús de la IA per crear articles periodístics ja està fonamentalment acceptat. Com més control humà hi hagi, més acceptació serà.” Completeu la informació des d’aquest enllaç.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració:  Landesanstalt für Medien NRW)