Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

L’acceptació de l’ús de la IA als mitjans de comunicació està augmentant

L’acceptació de l’ús de la IA als mitjans de comunicació està augmentant

Un exhaustiu estudi alemany anomenat “Landesanstalt für Medien NRW – Der Meinungsfreiheit verpflichtet” conclou que la gran majoria dels usuaris veuen positiu l’ús de la intel·ligència artificial als mitjans de comunicació, però demanen que se’n reguli l’ús.

L’estudi se centra en l’acceptació de la intel·ligència artificial en el periodisme i fou encarregat per l’Autoritat Estatal de Mitjans de Comunicació de NRW. El treball mostra que els usuaris també accepten cada cop més l’ús de la IA. Tanmateix, el requisit previ per a això és un etiquetatge clar i una supervisió independent de l’ús de la tecnologia. El 54 per cent dels enquestats creu que les aplicacions corresponents podrien millorar la cercabilitat del contingut a les plataformes i a les biblioteques multimèdia. La majoria dels usuaris també veuen oportunitats per alleujar la càrrega dels periodistes quan es tracta de donar suport a una investigació extensa (51%), mentre que només al voltant de l’11% ho rebutja. El 41 per cent diu que la tecnologia pot ajudar a proporcionar més informes locals, només el 14 per cent és escèptic sobre aquesta afirmació.

CONCLUSIONS

▪ Els punts de contacte amb l’automatització de processos i la intel·ligència artificial ja estan presents de moltes maneres en la vida quotidiana dels enquestats i poden veure nombrosos aspectes positius del tema. També es considera que l’automatització i la IA tenen potencial d’optimització en nombroses àrees per a la indústria dels mitjans.

▪ L’ús de la IA per crear articles periodístics ja està fonamentalment acceptat. Com més control humà hi hagi, més acceptació serà.

▪ Els resultats també mostren clarament que els usuaris difícilment poden distingir entre contingut generat per IA i contingut no generat i valorar-los igual de bé o, en alguns casos, fins i tot millor. Això fa que la manipulació conscienciosa i l’existència de normatives com ara: B. Requisits d’etiquetatge o responsabilitat.

▪ Els interessats en la política i la societat estan encara més oberts al tema de l’automatització de processos i la IA a la indústria dels mitjans que els que estan menys interessats.

Com a resultat total, es pot concloure que l’ús de l’automatització de processos i la IA a la indústria dels mitjans té grans oportunitats si s’utilitza de manera transparent i responsable.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Landesanstalt für Medien NRW)