Sense possibilitat d’equívocs, Carlos del Castillo denuncia des d’eldiario.es com el “periodisme d’algorisme” torna a atacar i en el seu article explica com titulars enganyosos inunden els mitjans. Motiu? La dependència de Google Discover, l’algorisme opac que genera grans corrents de trànsit cap a contingut trampa.
Del Castillo explica en el seu article com, amb els anys, “Google ha substituït i superat Facebook com a principal font del trànsit dels mitjans de comunicació a Espanya” i posa de manifest que actualment “les principals capçaleres obtenen entre un 50% i un 80% del trànsit de Discover”, un algorisme que té un impacte directe i determinant al rànquing de mitjans més llegits i una variable decisiva a l’hora de repartir els ingressos publicitaris.
“Google Search i Google Discover centren tota l’estratègia de continguts de la majoria d’equips d’audiències”, explica Clara Soteras, consultora SEO per a mitjans i estratègia digital, a Carlos del Castillo. “És una nova guerra en què tots picarem aquesta temàtica que et seguirà donant pàgines vistes”, incideix l’experta, professora associada a la Universitat Autònoma de Barcelona.
Recordem que Discover et permet rebre novetats sobre els teus interessos, com ara el teu equip esportiu o el teu lloc web de notícies preferits, sense haver-les de buscar. Pots triar els tipus de notícies que vols rebre a Discover a l’aplicació de Google o en navegar per la web amb el telèfon.
Segons l’article d’eldiario.es, “el gran pes de Discover a la carrera per l’audiència ha fet que el periodisme d’algorisme aflori novament amb la intensitat del passat. Triomfar en el seu algorisme implica ser un dels mitjans més llegits. Segons diverses fonts, la situació torna a estar a punt de descontrolar-se. “Ara mateix Discover és el salvatge oest”, diu una sobre l’entorn informatiu que està propiciant. També ha generat una nova dependència. “Si un dia Google Discover es constipa, perquè està més volàtil que de costum, tots ens estirem els cabells”, reconeix Soteras en l’article de Carlos del Castillo.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Tremplin Numérique)