Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

L’auge del “paraperiodisme”

L’auge del “paraperiodisme”

Miquel Pellicer (director de Comunicación Digital de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC),membre fundador del BCN MediaLab i defensor de la premsa local catalana), en el seu newsletter Comunicació que importa #67, ens parla aquesta setmana de la curació de continguts que et permet descobrir i entendre les claus de la comunicació. L’autor ha fet una connexió mental entre Madrid i Washington. Escriu: “Recentment, Sara Fischer a Axios ha revelat que el nombre de mitjans finançats amb “diners foscos” ha superat el dels diaris locals diaris als Estats Units, segons una anàlisi de NewsGuard. Fa uns mesos, la periodista i analista Carmela Ríos, posava èmfasi en el ‘paraperiodisme’ en un article a El País: “en l’era del consum ràpid hi ha falsos mitjans de comunicació que han trobat acomodament a TikTok, Instagram o X”. (Paraperiodisme: Reportatge de notícies que reflecteix fortament el punt de vista de l’escriptor o editor o que utilitza tècniques no practicades al periodisme convencional).

Pellicer ens diu que als Estats Units fa temps que es parla del ‘pink slime journalism’, aquest tipus de mitjans que es presenten com a fonts imparcials però tenen agendes polítiques ocultes, influenciant l’opinió pública, especialment en estats clau. Aquesta tendència reflecteix l’ impacte de la desinformació i la disminució de la confiança en els mitjans tradicionals, en un context on la polarització esdevé un lucratiu model de negoci. Per tot plegat ens diu que ha decidit a posar llum i focus sobre aquest assumpte, la connexió entre les dades que venen dels Estats Units i l’anàlisi del que succeeix a Europa en l’article: “Els paramitjans superen els diaris locals diaris als Estats Units”.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Cuestión de Polémica)