L’editora de The New York Times creu que El de proximitat és un grandíssim periodisme

L’editora de The New York Times creu que El de proximitat és un grandíssim periodisme

En un context cada vegada més complex, que exigeix ​​una rapidíssima capacitat d’adaptació al canvi, l’editora i digital storytelling de The New York Times María Sánchez Díez i el director general editorial de Vocento, Fernando Belzunce , van mantenir el col·loqui  ’30 anys de periodisme digital: El repte que no s’acaba’ sobre els desafiaments, segons informa a bastament la periodista Inés Barea a El Comercio de Gijón.

«El 2000 encara vivíem a l’etapa d’internet com a element de connexió», una etapa «molt utòpica» en què la xarxa es presentava com un «element democratitzador de connexió entre persones», començava contextualitzant la periodista madrilenya. «Després d’això, va esclatar tot, amb les plataformes i les xarxes socials, i ha acabat amb una veta una mica més fosca i més complicada per als periodistes», assenyalava, perquè al mar d’informació que ara són les xarxes, els periodistes han «perdut l’oligopoli de la distribució d’informació». Al marge dels aspectes positius que deriven que qualsevol persona pugui tenir un altaveu a internet, la preocupació és clara en un tauler molt complex en què a més, recentment, ha entrat a jugar la intel·ligència artificial.

«La globalització de les plataformes també ha unificat els problemes», assenyalava Fernando Belzunce. Ara, tant se val des d’on o quin àmbit es treballi: els periodistes de tot el món comparteixen les mateixes preocupacions: «Plataformes, algorismes, models de negoci, desinformació i capacitat d’adaptar-se al canvi constant».

Tot i això, i davant un panorama que es presenta complex i al qual se suma el perill dels deserts informatius, els dos experts van posar en valor el periodisme local, recull la periodista d’El Comercio. “n un moment en què la proliferació de veus pot fer que la informació arribi de manera confusa i ineficaç, aquest periodisme «té molt clar a qui serveix, què cobreix i per a qui. Té una missió i compromís amb la societat claríssima», va manifestar Sánchez Díez. L’inconvenient de tenir un marc geogràfic limitat es compensa amb una plena vocació de servei. El periòdic local s’identifica amb una societat. «És una fortalesa enorme. El periodisme de proximitat és un grandíssim periodisme», va concloure.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: C.21)