Les agències de comunicació s’estan adaptant als interessos dels centenials

Les agències de comunicació s’estan adaptant als interessos dels centenials

Els joves consumeixen TikTok i Instagram, a la gent gran encara li agrada Google. Les agències s’estan adaptant i desplegant noves estratègies, escriu Bruno Poncet a JDN.

Una enquesta recent de SOCi, una plataforma de màrqueting, va revelar que Google era la tercera opció dels joves de 18 a 24 anys per descobrir negocis locals, darrere d’Instagram i TikTok. Un altre estudi, de Forbes Advisor i Talker Research, afirma que la generació Z utilitza Google un 25% menys que GenY, és a dir, entre 29 i 43 anys aproximadament. TikTok i Instagram per davant del motor de cerca, en aquest cas.

Les agències enquestades expliquen aquestes xifres pel fet que les xarxes socials semblen més adequades a les necessitats d’informació i a l’estil de vida de GenZ. “Veiem avui que Tiktok s’utilitza cada cop més com a motor de cerca per trobar respostes, abans que Google i Youtube, a determinats tipus de consultes”, confirma Zerrin Rene-Ceren, consultor de cerca, display i anuncis socials de Resoneo.

Les agències també destaquen un cert nombre d’avantatges específics d’aquestes xarxes socials. “L’experiència de cerca és més divertida i immersiva”, relata Joffrey Martin, director social de Vanksen. “Els vídeos són breus, informatius, ràpids d’entendre i sense interrupcions publicitàries, la qual cosa és cada cop més molest a Youtube en particular.

Clément Montailler, director associat d’estratègia de xarxes socials de Castor & Pollux, afegeix: “L’únic inconvenient és que amb la ràpida necessitat d’informació de la Generació Z, sorgeix la qüestió de la verificació de la informació, afortunadament, ja presa”.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Digiday)