Les subscripcions digitals generaran 50 milions a la premsa el 2026

Les subscripcions digitals generaran 50 milions a la premsa el 2026

El mercat de les subscripcions digitals generarà a la premsa espanyola aquest any 44 milions d’euros, segons l’estudi anual de PwC Entertainment & Media Outlook 2024-2028 Espanya, presentat la setmana passada. Aquesta font d‟ingressos creixerà a un ritme del 6,6% en taxa de creixement anual compost. Així, arribarà als 50 milions d’euros el 2025 i als 56 milions el 2028.

Segons les dades de PwC, les subscripcions digitals només aportaran aquest any el 4% dels ingressos de la premsa espanyola. De moment -i així continuarà sent durant uns quants anys-, els ingressos de la premsa espanyola procediran fonamentalment de la publicitat (572 milions d’euros aquest any) i de la venda de diaris impresos (329 milions d’euros). Tots dos epígrafs sumaran més de 900 milions d’euros aquest 2024.

A més, els 44 milions d’euros que generen les subscripcions digitals a Espanya i que PwC apunta al seu informe estarien concentrats en pocs grups editorials. Com fa saber Dircomfidencial, l’únic gran editor que publica les xifres d’ingressos per circulació digital és Prisa, que obtindrà per aquest concepte al voltant dels 20 milions d’euros aquest any (en porta 16 milions fins al setembre), gràcies als 374.000 abonats digitals.

També fa públic les seves xifres ElDiario.es, que va tancar el 2023 amb 74.000 subscriptors, que van aportar als comptes del diari gairebé 5 milions d’euros. En el cas d’El Confidencial, els seus comptes dipositats al Registre Mercantil reflecteixen uns ingressos de 3,2 milions d’euros (tenen 60.000 subscriptors actualment). Finalment, segons Dircomfidencial, Unidad Editorial ja en suma 255.000; Vocento, 152.000 més, i La Vanguardia, 145.000. Però en tots aquests casos es desconeix públicament quants ingressos generen.

Podeu consultar l’informe PwC Entertainment & Media Outlook 2024-2028 Espanya, des d’aquest enllaç.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: PwC)