L’evolució necessària de la premsa local

L’evolució necessària de la premsa local

La premsa local ha d’evolucionar si vol continuar exercint el seu paper democràtic essencial a l’hora d’aglutinar les comunitats, de tenir el poder de rendir comptes i d’informar el públic.

Però encara que els editors miren cap al seu futur digital, han de tenir en compte els lectors que encara confien en la impressió. Aquestes persones solen ser els membres més grans de la comunitat o no tenen accés fàcil a Internet. La premsa impresa és un salvavides per a aquests ciutadans sovint vulnerables, i els editors tenen la responsabilitat de garantir que aquests grups puguin trobar maneres d’accedir a notícies i informació de la seva ciutat o comarca.

Calen, doncs, buscar solucions. Per exemple, l’institut nord-americà Lenfest ofereix desllorigadors a les capçaleres de proximitat, oferint eines i recursos gratuïts perquè els líders del periodisme local desenvolupin estratègies sostenibles per servir els seus lectors. Consulteu el conjunt d’eines Beyond Print.

Les eines inclouen estratègies sobre:

  • Crear fluxos d’ingressos digitals sòlids.
  • Maximitzar els ingressos d’impressió existents.
  • Desenvolupar processos de redacció per atendre el públic objectiu.
  • Creació digital i impresa! — productes que atenen les necessitats del lector.
  • Detalla tecnologia que doni suport als equips de periodisme i ingressos.
  • Crea plans d’atenció al client intuïtius per ajudar a retenir i fer créixer els subscriptors.
  • Ensenya a implementar plans de comunicació clars per ajudar els col·lectius, tant externs com interns, a navegar vers el canvi.
  • Ensenya a repensar els seus processos de fabricació.

El conjunt d’eines recull les aportacions de les publicacions que van participar en la Beyond Print, de The Lenfest Institute i API. Beyond Print, per cert, compta amb el suport d’una donació de l’Andrew and Julie Klingenstein Family Fund i un finançament addicional de The Knight-Lenfest Local News Transformation Fund. Aquests suports privats a la premsa local són habituals als Estats Units.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Lenfest Institute)