Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Més de 4.970 milions d’euros, inversió a Espanya de la publicitat digital

Més de 4.970 milions d’euros, inversió a Espanya de la publicitat digital

S’ha presentat a Barcelona, a l’auditori d’Adevinta, l’Estudi d’Inversió Publicitària a Mitjans Digitals 2024 patrocinat per Adevinta Spain i adjinn, i elaborat per IAB Spain en col·laboració amb PwC España.

Tal com recull l’estudi, el 2023 la inversió en publicitat en mitjans digitals a Espanya va superar els 4.970 milions d’euros, i va créixer un 9,8 % respecte al 2022 i un 20,8 % respecte al 2021. Aquest creixement ve impulsat principalment per l’increment de categories com TV Connectada, Àudio Digital i Influencers.

El canal digital ja suposa el 61,7% de la inversió sobre el total de mitjans. Els models de contractació automatitzada (Inversió Programàtica, Search i Xarxes Socials) experimenten una lleugera reducció davant de les dades obtingudes el 2022 (72,3 %), suposant ara el 71,3 % del total d’inversió en mitjans digitals.

Com a novetat aquest any, s’ha considerat Branded Content com una categoria independent, traient-la del còmput total de Display. A més, per primera vegada s’incorpora a l’estudi la disciplina Retail Media, desglossada com a annex.

La distribució per disciplines és la següent: Display sense RRSS (1.122,4 M€), Branded Content (96,0 M€), RRSS (1.410,0 M€), Search (1.616,7 M€), Classificats (334.9 M€), DOOH (124,4 M€), Àudio Digital (116.1 M€), Influencers (79,2 M€), i TV Connectada (79,0 M€).

Els sectors més actius el 2023 quant a inversió digital han estat: Institucions (10,7%), Distribució (10,1%) i Automoció (10,0%). Per la seva banda, els tres principals anunciants per inversió el 2023 van ser: BBVA, Amazon i O2. Es pot accedir a l’estudi emplenant un petit formulari.

Acabada la presentació s’ha fet un molt interessant col·loqui amb la participació d’Alberto Martín, advertising sales director & Milanuncios sales director d’Adevinta Spain, com a moderador; Eduard Amiel, managing director de Carat; Laia Alarcón, head of ecommerce Marketing & Media de Lidl, i Marta Rubio, digital media manager de SEAT- CUPRA.- Àmbit d’Estratègia