Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Mitjans de comunicació: un pilar estratègic per al creixement

Mitjans de comunicació: un pilar estratègic per al creixement

El nou informe de Dentsu, CMO Navigator, parla d’invertir en innovació per avançar en un paisatge dinàmic. L’informe mostra com els companys  preparen les seves marques per a un futur radicalment transformat. El mandat del màrqueting s’està ampliant – diu l’estudi-, i els CMO consideren els mitjans de comunicació com una palanca estratègica per al creixement, mentre s’esforcen per navegar pels reptes i les oportunitats que presenta l’era algorítmica.

Com es pot comprovar en la lectura de l’informe de Dentsu, efectivament la gran majoria dels CMO globals informen que els mitjans de comunicació s’estan convertint en un motor molt important, si no crític, per al creixement del negoci. I d’altra banda també pensen que d’aquí a cinc anys el 50% o més dels ingressos de les seves organitzacions provindran de productes, serveis i negocis que encara no existeixen.

L’informe facilita informació sobre les opinions dels CMO quan es tracta de l’economia, el rendiment empresarial, el paper del màrqueting, els mitjans de comunicació i la IA. Es pot demanar des d’aquest enllaç.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Dentsu)