En el marc de la presentació del Pla de Regeneració Democràtica per part del President del Govern espanyol, l’Oficina de Justificació de la Difusió (OJD) , ha posat en valor la crucial importància de la transparència als mitjans, i ha destacat d’aplicar criteris transparents i mesurables en l’assignació d’aquests recursos no milloraria només l’eficàcia de la publicitat institucional, sinó que també enfortiria la confiança dels ciutadans en les institucions públiques i en la imparcialitat del procés mediàtic.
Segons l’OJD, aquesta iniciativa governamental es basa en el Reglament Europeu de Llibertat de Mitjans (EMFA), que no només promou la veracitat dels continguts i protecció de la llibertat d’expressió, sinó que també subratlla la necessitat de distribuir la publicitat institucional a base a criteris objectius d’audiència i difusió, enfortint així l’equitat i l’eficiència en l’assignació de recursos públics.
Des de l’organització defensen que l’aplicació de criteris transparents i mesurables en l’assignació d’aquests recursos no milloraria només l’eficàcia de la publicitat institucional, sinó que enfortiria a més la confiança dels ciutadans en les institucions públiques i en la imparcialitat del procés mediàtic.
Per a Manuel Sala, director general d’OJD, “és crucial que la distribució de la publicitat institucional es base en dades clares i objectives sobre l’audiència i la difusió de cada mitjà. Això no només assegura que els fons públics s’administrin de manera responsable, sinó que també promou la diversitat i la pluralitat informativa a l’ecosistema mediàtic”.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: ojd.es)