Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

OJD vol transparència als pressupostos públics de publicitat

OJD vol transparència als pressupostos públics de publicitat

En el marc de la presentació del Pla de Regeneració Democràtica per part del President del Govern espanyol, l’Oficina de Justificació de la Difusió (OJD) , ha posat en valor la crucial importància de la transparència als mitjans, i ha destacat d’aplicar criteris transparents i mesurables en l’assignació d’aquests recursos no milloraria només l’eficàcia de la publicitat institucional, sinó que també enfortiria la confiança dels ciutadans en les institucions públiques i en la imparcialitat del procés mediàtic. 

Segons l’OJD, aquesta iniciativa governamental es basa en el Reglament Europeu de Llibertat de Mitjans (EMFA),  que no només promou la veracitat dels continguts i protecció de la llibertat d’expressió, sinó que també subratlla la necessitat de distribuir la publicitat institucional a base a criteris objectius d’audiència i difusió, enfortint així l’equitat i l’eficiència en l’assignació de recursos públics.

Des de l’organització defensen que l’aplicació de criteris transparents i mesurables en l’assignació d’aquests recursos no milloraria només l’eficàcia de la publicitat institucional, sinó que enfortiria a més la confiança dels ciutadans en les institucions públiques i en la imparcialitat del procés mediàtic.

Per a Manuel Sala, director general d’OJD, “és crucial que la distribució de la publicitat institucional es base en dades clares i objectives sobre l’audiència i la difusió de cada mitjà. Això no només assegura que els fons públics s’administrin de manera responsable, sinó que també promou la diversitat i la pluralitat informativa a l’ecosistema mediàtic”.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: ojd.es)