OJD vol transparència als pressupostos públics de publicitat

OJD vol transparència als pressupostos públics de publicitat

En el marc de la presentació del Pla de Regeneració Democràtica per part del President del Govern espanyol, l’Oficina de Justificació de la Difusió (OJD) , ha posat en valor la crucial importància de la transparència als mitjans, i ha destacat d’aplicar criteris transparents i mesurables en l’assignació d’aquests recursos no milloraria només l’eficàcia de la publicitat institucional, sinó que també enfortiria la confiança dels ciutadans en les institucions públiques i en la imparcialitat del procés mediàtic. 

Segons l’OJD, aquesta iniciativa governamental es basa en el Reglament Europeu de Llibertat de Mitjans (EMFA),  que no només promou la veracitat dels continguts i protecció de la llibertat d’expressió, sinó que també subratlla la necessitat de distribuir la publicitat institucional a base a criteris objectius d’audiència i difusió, enfortint així l’equitat i l’eficiència en l’assignació de recursos públics.

Des de l’organització defensen que l’aplicació de criteris transparents i mesurables en l’assignació d’aquests recursos no milloraria només l’eficàcia de la publicitat institucional, sinó que enfortiria a més la confiança dels ciutadans en les institucions públiques i en la imparcialitat del procés mediàtic.

Per a Manuel Sala, director general d’OJD, “és crucial que la distribució de la publicitat institucional es base en dades clares i objectives sobre l’audiència i la difusió de cada mitjà. Això no només assegura que els fons públics s’administrin de manera responsable, sinó que també promou la diversitat i la pluralitat informativa a l’ecosistema mediàtic”.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: ojd.es)