Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Premsa local sense agències

Premsa local sense agències

La notícia més comentada entre els que s’ocupen de diaris als Estats Units aquests darrers dies ha estat la negativa a utilitzar els serveis de l’ agència Associated Press per part de dues grans empreses de diaris, Gannett i McClatchy: Gannett és l’editor de més de 500 mitjans digitals i diaris impresos, inclòs  USA Today, un dels pocs diaris nacionals importants dels EUA; McClatchy publica una trentena de diaris (inclosos el Miami Herald i el Sacramento Bee) i diversos llocs de notícies. La immensa majoria de les capçaleres d’aquests editors són de premsa local.

Associated Press és l’agència de notícies internacional més famosa i valorada, creada el 1846 per un consorci de diaris de Nova York per compartir costos i treballs de cobertura periodística. Des d’aleshores s’ha convertit en un servei essencial per a quasi tots els diaris nord-americans i per a molts diaris internacionals, oferint notícies, imatges, articles que requereixen compromisos i inversions impossibles per a un únic diari: crear una enorme xarxa de redacció i corresponsals arreu del món. Molts diaris nord-americans (i també alguns d’europeus) sempre han acollit diversos articles -sobretot sobre esdeveniments internacionals- signats simplement “AP”.

Per aquest motiu, l’elecció de  Gannett i McClatchy es considera històrica i exemplar: els seus motius són una reducció de costos (els serveis d’AP encara són cars) i una idea -encara per confirmar- que l’oferta de notícies en línia fa que el servei d’AP per als diaris locals és menys competitiva i és més important pels editors canviar les prioritats a la informació de proximitat. Les editores afirmen que la intenció és invertir els diners estalviats en redaccions i periodisme, en el que s’entén com una aposta per millorar la informació local.- Bemediatic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: apnews.com)