Prensa Ibèrica, amb la col·laboració de LLYC, llança el tercer Estudi de Tendències Informatives

Prensa Ibèrica, amb la col·laboració de LLYC, llança el tercer Estudi de Tendències Informatives

Prensa Ibérica ha presentat la tercera edició del seu Estudi de Tendències Informatives, que per primera vegada compta amb la col·laboració de LLYC, consultora global líder en Màrqueting i Assumptes Corporatius, que amb la seva àmplia experiència en IA semàntica i l’anàlisi de dades de comunicació, ha contribuït de manera decisiva a enriquir l’anàlisi presentada. L’estudi, segons la nota informativa de Prensa Iberica, abasta un període complet d’un any, del juliol del 2023 al juny del 2024. Aquest informe, consolidat com una referència en l’anàlisi mediàtica, aprofundeix en les preferències informatives dels lectors dels 23 diaris d’informació general de la companyia, associant els seus interessos amb els seus perfils sociodemogràfics i analitzant la conversa social al voltant d’aquests temes a les xarxes socials.

Una metodologia que analitza milions de dades.- Per a aquesta tercera edició s’han tornat a identificar 12 temàtiques principals que han captat l’atenció de 119 milions de navegadors únics , que han consumit més de 870 milions de pàgines de contingut generat per Premsa Ibérica.

Una mirada profunda i realista.- L’estudi es basa en dades reals extretes del consum informatiu de 191,6 milions de navegadors únics , que van accedir a més de 752.500 continguts i van generar 1.592 milions de visualitzacions de pàgina . Addicionalment, l’anàlisi inclou més de 133 milions de mencions a les xarxes socials , arribant a més de 285 milers de milions de persones potencialment, les dades han estat extretes i analitzades per l’equip d’experts de Deep Learning de LLYC utilitzant metodologies pròpies i eines de processament natural del llenguatge i intel·ligència artificial generativa. Aquest enfocament permet anar més enllà de les opinions declarades en enquestes, oferint una visió basada en els interessos i el comportament real de les audiències.

Claus sobre les preocupacions dels espanyols.- L’estudi identifica tant les tendències consolidades com les emergents i desvetlla les principals preocupacions i interessos dels espanyols durant el període analitzat.

Les tendències que han suscitat un interès més gran tenen a veure amb 6 esferes diferents: Benestar i progrés, Actualitat Global, Impuls Econòmic, El nostre Planeta, Entreteniment i Turisme, sobre el qual s’ha realitzat una anàlisi més detallada per la seva rellevància com a sector econòmic.

Els homes s’interessen per la guerra, les dones per sanitat i educació.- Els homes mostren més interès per l’esport, les eleccions generals i els conflictes bèl·lics, mentre que les dones prefereixen temes relacionats amb sanitat, salut, benestar, educació i cultura.

Aquesta és una de les conclusions més rellevants que s’extreuen de l’estudi, l’enfocament de les quals permet anar més enllà de les anàlisis superficials, oferint valuoses claus per comprendre els interessos de la ciutadania, des del comportament de consum informatiu fins a la manera com es discuteixen aquests temes als entorns digitals.

L’interès per l’ocupació, les eleccions generals o els conflictes bèl·lics marquen la diferència en aquesta nova edició a diferència de les dues edicions anteriors d’Estudi de Tendències.

Tecnologia i innovació en col·laboració estratègica.- A més de la seva avançada tecnologia de la dada, utilitzada amb èxit en els dos estudis previs, Prensa Ibérica ha comptat per primera vegada amb la participació de LLYC, per identificar de manera més exhaustiva la conversa social al voltant de les tendències consolidades i emergents que reflecteixen les principals preocupacions dels espanyols. Aquesta aliança estratègica ha aportat insights claus sobre els interessos de la ciutadania, enriquint significativament les conclusions de l’informe.

Una eina imprescindible per entendre la societat

Com indica la informació tramesa per Prensa Ibérica, aquest tercer estudi de tendències informatives es consolida com un recurs essencial per comprendre les dinàmiques socials i informatives d’Espanya.

Segons els seus editors, empreses, institucions i professionals interessats a conèixer les preocupacions i prioritats de la ciutadania trobaran en aquest informe una eina indispensable per prendre decisions estratègiques basades en dades reals i actuals. Es pot demanar una copia de l’informe des d’aquest enllaç.- BeMediàtoc/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Prensa Ibérica 360)