Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Puja a nivell global la despesa en publicitat i màrqueting

Puja a nivell global la despesa en publicitat i màrqueting

El pronòstic global de despesa en publicitat i màrqueting de PQ Media 2024-2028 indica que la despesa en publicitat i màrqueting a escala global augmenta mentre els Estats Units recupera la posició dominant. L’informe de PQ Media assenyala que la combinació conjunta de publicitat i màrqueting va experimentar un creixement del 4% el 2023, però s’espera que aquesta taxa es dupliqui, arribant a un 7,7% durant el 2024. En el cas específic dels EUA, es preveu un augment del 8,2% a la despesa, més del doble de la taxa registrada l’any passat, que va ser del 3,7%.

L’expansió prevista per al 2024 es veu influïda en gran manera per esdeveniments quadriennals, com la despesa publicitària vinculada a les eleccions presidencials als Estats Units i eleccions a molts altres llocs del món (com és el cas d’Espanya i Catalunya) i esdeveniments globals d’envergadura com els Jocs Olímpics d’Estiu a París o la mateixa UEFA EURO del 2024.

Les dades preliminars del 2024 indiquen que les marques continuen incrementant els vostres pressupostos. Aquest augment és recolzat per la reobertura de botigues físiques, l’augment en la mobilitat amb més consumidors conduint i l’assistència a esdeveniments després d’anys de restriccions pandèmiques. A més, l’audiència d’esdeveniments esportius com la Super Bowl i la Copa Amèrica de Vela (a disputar-se a Barcelona) 2024 suggereix que les marques estan disposades a augmentar les seves inversions de cara a altres esdeveniments esportius amb audiències i impacte mundial.

Molts grups d’interès clau ja no es qüestionen si la indústria de la publicitat i el màrqueting s’ha recuperat de la forta caiguda de la despesa el 2020 a causa de l’impacte de la COVID-19 en la indústria mundial dels mitjans. La pregunta el 2024 és la rapidesa amb què les marques estan passant dels mitjans tradicionals als mitjans digitals i alternatius. Podeu obtenir més informació en aquest enllaç.- Be mediàtic/Àmbit d’Estratègia (Gràfic: PQ Media)