El pronòstic global de despesa en publicitat i màrqueting de PQ Media 2024-2028 indica que la despesa en publicitat i màrqueting a escala global augmenta mentre els Estats Units recupera la posició dominant. L’informe de PQ Media assenyala que la combinació conjunta de publicitat i màrqueting va experimentar un creixement del 4% el 2023, però s’espera que aquesta taxa es dupliqui, arribant a un 7,7% durant el 2024. En el cas específic dels EUA, es preveu un augment del 8,2% a la despesa, més del doble de la taxa registrada l’any passat, que va ser del 3,7%.
L’expansió prevista per al 2024 es veu influïda en gran manera per esdeveniments quadriennals, com la despesa publicitària vinculada a les eleccions presidencials als Estats Units i eleccions a molts altres llocs del món (com és el cas d’Espanya i Catalunya) i esdeveniments globals d’envergadura com els Jocs Olímpics d’Estiu a París o la mateixa UEFA EURO del 2024.
Les dades preliminars del 2024 indiquen que les marques continuen incrementant els vostres pressupostos. Aquest augment és recolzat per la reobertura de botigues físiques, l’augment en la mobilitat amb més consumidors conduint i l’assistència a esdeveniments després d’anys de restriccions pandèmiques. A més, l’audiència d’esdeveniments esportius com la Super Bowl i la Copa Amèrica de Vela (a disputar-se a Barcelona) 2024 suggereix que les marques estan disposades a augmentar les seves inversions de cara a altres esdeveniments esportius amb audiències i impacte mundial.
Molts grups d’interès clau ja no es qüestionen si la indústria de la publicitat i el màrqueting s’ha recuperat de la forta caiguda de la despesa el 2020 a causa de l’impacte de la COVID-19 en la indústria mundial dels mitjans. La pregunta el 2024 és la rapidesa amb què les marques estan passant dels mitjans tradicionals als mitjans digitals i alternatius. Podeu obtenir més informació en aquest enllaç.- Be mediàtic/Àmbit d’Estratègia (Gràfic: PQ Media)