Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Quants lectors estan disposats a pagar per les notícies en línia? 

Quants lectors estan disposats a pagar per les notícies en línia? 

Estem davant d’un article força interessant. L’escriu Greg Piechota, de l’INMA, i en ell explica que veu una gran oportunitat de creixement per a les notícies de pagament en línia, segons l’Informe de notícies digitals 2024 de l’Institut Reuters. Actualment, el 17% dels consumidors de 20 països més rics paguen per notícies en línia, i un 36% addicional consideraria pagar en el futur. Això suggereix el potencial de triplicar la penetració actual fins al 53%.

Si bé el propi informe de Reuters i altres mitjans tenen una visió pessimista, informant que “la majoria no estan disposats a pagar pel que s’ofereix”, l’anàlisi de Piechota és més optimista. Troba un potencial de mercat important a diversos països, que va des d’1,8 vegades de creixement a Noruega fins a 4,6 vegades a l’Estat espanyol, cosa que indica una oportunitat substancial per als editors de notícies a nivell mundial. Trobareu més informació en aquest enllaç.

D’altra banda, hem observat que a l’Informe de notícies digitals 2024 hi ha diverses xifres interessants per als mitjans locals. En primer lloc, les notícies locals són considerades essencials per tots els grups d’edat. A França, la taxa de satisfacció del públic amb els mitjans locals se situa en el 54%, amb una taxa de confiança en la premsa regional que arriba al 63%. Tingueu en compte que el 20% dels francesos diu veure la televisió pública regional o local cada setmana. Una altra observació: només una minoria de francesos paga per informació (11%). Entre ells, un 19% afirma estar subscrit a un mitjà de comunicació local.- BeMeditàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: LeadGen)