Estem davant d’un article força interessant. L’escriu Greg Piechota, de l’INMA, i en ell explica que veu una gran oportunitat de creixement per a les notícies de pagament en línia, segons l’Informe de notícies digitals 2024 de l’Institut Reuters. Actualment, el 17% dels consumidors de 20 països més rics paguen per notícies en línia, i un 36% addicional consideraria pagar en el futur. Això suggereix el potencial de triplicar la penetració actual fins al 53%.
Si bé el propi informe de Reuters i altres mitjans tenen una visió pessimista, informant que “la majoria no estan disposats a pagar pel que s’ofereix”, l’anàlisi de Piechota és més optimista. Troba un potencial de mercat important a diversos països, que va des d’1,8 vegades de creixement a Noruega fins a 4,6 vegades a l’Estat espanyol, cosa que indica una oportunitat substancial per als editors de notícies a nivell mundial. Trobareu més informació en aquest enllaç.
D’altra banda, hem observat que a l’Informe de notícies digitals 2024 hi ha diverses xifres interessants per als mitjans locals. En primer lloc, les notícies locals són considerades essencials per tots els grups d’edat. A França, la taxa de satisfacció del públic amb els mitjans locals se situa en el 54%, amb una taxa de confiança en la premsa regional que arriba al 63%. Tingueu en compte que el 20% dels francesos diu veure la televisió pública regional o local cada setmana. Una altra observació: només una minoria de francesos paga per informació (11%). Entre ells, un 19% afirma estar subscrit a un mitjà de comunicació local.- BeMeditàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: LeadGen)