Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Quatre de cada cinc canadencs llegeixen contingut de diaris cada setmana

Quatre de cada cinc canadencs llegeixen contingut de diaris cada setmana

Malgrat el canvi -d’hàbits i digital- en el consum de mitjans, com hem pogut comprovar amb la davallada de lectors a l’estat espanyol, es dona el cas que els adults canadencs continuen relacionant-se amb el contingut dels diaris, ja sigui en format imprès o digital, setmanalment.

Una investigació realitzada a finals de 2023 descobreix que  el 81% dels canadencs declaren llegir un diari  en una de les quatre plataformes al llarg d’una setmana. Gairebé una quarta part de la població (22%) utilitza  les quatre   plataformes impreses i digitals  per accedir a les notícies i mantenir-se informada, destacant la integració dels hàbits de consum de notícies tradicionals i digitals.

Els diaris del Canadà continuen adaptant-se i atenent a les variades preferències dels lectors en l’era digital actual oferint contingut en diverses plataformes. L’accés als diaris des dels telèfons intel·ligents s’ha convertit en la plataforma número u en tot moment del dia, apel·lant al desig dels canadencs de mantenir-se informats sobre la marxa, les 24 hores del dia. Tanmateix, els lectors trien qualsevol nombre de plataformes per llegir el contingut dels diaris; ja no es tracta només d’una manera única d’arribar als lectors. Ho podem comprovar en aquest enllaç.- BeMediatic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: News Media Canada)