Kolsquare ha fet públic el seu informe sobre estratègia d’influència el 2025 “Tendències del Marketing d’Influencers en 2025” i convida a descobrir les tendències de TikTok, Instagram i l’apogeu dels microinfluencers per aconseguir el màxim impacte.
L’informe exclusiu explora les tendències clau, com l’assignació estratègica de pressupostos entre TikTok i Instagram, i com les marques estan reajustant les tàctiques per maximitzar l’impacte.
Alix Dumarest, gerent de comptes clau de Kolsquare, comparteix els seus punts de vista sobre els nous desafiaments crítics, inclosos els canvis en les prioritats pressupostàries i el creixement dels microinfluencers. Amb un enfocament particular en l’eficiència i la creativitat a l’hora de seleccionar les Key Opinion Leaders (KOL), l’informe esdevé una mena de guia per aprofitar les plataformes més influents i optimitzar les campanyes de publicitat i màrqueting.
En les conclusions se’ns du que l’any vinent el màrqueting d’influencers avança cap a una major responsabilitat, amb una creixent demanda de campanyes més diverses, inclusives i ètiques. Les marques i els KOL han de satisfer aquestes expectatives integrant pràctiques autèntiques i transparents. La pressió dels costos en les col·laboracions de contingut és cada cop més gran, malgrat l’augment dels pressupostos, i plataformes com Instagram continuaran dominant davant dels desafiaments plantejats per TikTok.
L’estudi de Kolsquare preveu que les innovacions de la IA ofereixin oportunitats per enriquir la creativitat, però requeriran un ús assenyat per evitar la producció de continguts de menor qualitat. La capacitat d’evolucionar amb les expectatives dels consumidors i mantenir pràctiques responsables serà clau per a l’èxit en aquest entorn en ràpida evolució.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Kolsquare)