Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Tendències mediàtiques per a un nou any farcit de reptes

Tendències mediàtiques per a un nou any farcit de reptes

Encara que hi ha molt optimisme per al 2025, a causa de l’augment de la despesa publicitària i les tecnologies emergents, també hi ha nombrosos reptes, entre els quals s’inclouen un entorn regulatori canviant i canvis profunds en la manera com es consumeix el contingut.

En l’informe Media Trends & Predictions, un informe anual de Kantar, es destaquen les múltiples oportunitats i desafiaments que enfronta l’ecosistema de l’entreteniment i els mitjans l’any que ve.

Els temes claus sobre els que incideix el treball són l’ecosistema dels mitjans: optimisme, convergència i crisi d´identitat. També el contingut: auge, caiguda i lluita per l’atenció de l’audiència, a més de dades, tecnologia i analytics: privadesa, regulació i l’auge de la IA. L’informe de Kantar incideix també en el mesurament de les audiències: redefinir l’statu quo en un món fragmentat i en les persones i competències: preparant l’ecosistema per al futur.

Al llarg del 2024 va quedar clar, segons el treball elaborat per Kantar, que el sector dels mitjans necessita un canvi en la seva estratègia de contractació per preparar-se per al futur en un món en plena transformació. Les empreses s’han centrat cada cop més en la contractació de talent alien al sector per injectar noves perspectives i fomentar la innovació, sobretot en aprofitar l’abundància de dades per al desenvolupament de nous productes. De fet, el 90% dels directius dels mitjans de tot el món afirmen que volen contractar persones capaces de qüestionar les estratègies actuals, cosa que subratlla la necessitat d’adoptar nous enfocaments per resoldre els problemes. No obstant, el 70% dels directius de mitjans també creu que cal treballar més per atraure talent de diversos orígens.

Amb altres sectors en lluita per llocs similars, especialment en data science, això s’ha convertit en una prioritat, igual que garantir que el talent existent estigui satisfet a un nivell per romandre en el sector, cosa que també significa tenir en compte motivacions més àmplies, com ara la cultura de treball, el salari, les oportunitats de creixement i la possibilitat de treballar en reptes diversos i interessants.

L’informe clou informant-nos del què ens espera en el 2025. En destaca: equips de data science preparats per al futur; la creixent importància del paper de la narració, i la intel·ligència artificial. Podeu demanar l’informe en aquest enllaç.- El Bloc de l’Estanis/Comunicació 360º (Il·lustració: Kantar)