Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Tendències que marcaran l’estratègia de mitjans el 2024

Tendències que marcaran l’estratègia de mitjans el 2024

Sense ser un document ampli, l’article Three trends that will shape media strategy in 2024, de Digital Content Next, del que és autor Damian Radcliffe, professor de periodisme de Carolyn S. Chambers/Universitat d’Oregon, identifica tres tendències clau en l’estratègia de mitjans per al 2024:

Diversificació d’ingressos: Subratlla la necessitat creixent de les empreses de mitjans de diversificar les seves fonts d’ ingressos més enllà de la publicitat tradicional.

Focus en la IA: Analitza la creixent influència de la Intel·ligència Artificial Generativa en la indústria de mitjans, assenyalant els desafiaments i oportunitats que presenta, incloent-hi la necessitat de regulació.

Desenvolupament d’Audiència: Emfatitza la importància de desenvolupar relacions més profundes amb les audiències, utilitzant IA i altres eines per millorar la participació i adaptar-se a les preferències i necessitats del públic.- Àmbit d’Estratègia)