Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

The New York Times abraça un compromís ètic amb l’ús de la IA

The New York Times abraça un compromís ètic amb l’ús de la IA

El diari nord-americà The New York Times ha publicat el seu compromís per un ús ètic de la intel·ligència artificial a la redacció i secció d’opinió del diari. Aquesta declaració de principis aplana el terreny perquè altres capçaleres segueixin el mateix camí. El text, signat pel subdirector general, Sam Dolnick, i el director editorial per a Iniciatives d’IA, Zarch Seward, es basa en tres principis: utilitzar aquestes tecnologies sempre al servei de la seva missió, supervisant i revisant els resultats i de manera transparent i ètica.

Aquests principis, segons el diari, guiaran el seu treball i aclariran per què i com pensen utilitzar la tecnologia:

Com a eina al servei de la nostra missió.- La IA generativa pot ajudar els nostres periodistes a descobrir la veritat i ajudar més gent a entendre el món. L’aprenentatge automàtic ja ens ajuda a informar d’històries que d’una altra manera no podríem, i la IA generativa té el potencial de reforçar encara més les nostres capacitats periodístiques. De la mateixa manera, The Times serà més accessible per a més persones mitjançant funcions com ara articles amb veu digital, traduccions a altres idiomes i usos d’IA generativa que encara hem de descobrir. Considerem la tecnologia no com una solució màgica sinó com una eina poderosa que, com molts avenços tecnològics anteriors, es pot utilitzar al servei de la nostra missió.

Amb guia i revisió humana.- L’experiència i el criteri dels nostres periodistes són avantatges competitius que les màquines simplement no poden igualar, i esperem que sigui encara més important en l’era de la IA. El nostre talent és el que fa que The Times sigui el millor recurs del món per a la gent curiosa. La intel·ligència artificial generativa de vegades pot ajudar amb parts del nostre procés, però el treball sempre l’haurien de gestionar i rendir comptes davant dels periodistes. Sempre som responsables del que informem, sigui com sigui que es creï l’informe. Qualsevol ús de la intel·ligència artificial generativa a la redacció ha de començar amb informació feta revisada pels nostres periodistes i, com amb tota la resta que produïm, ha de ser revisada pels editors.

De manera transparent i ètica.- Els primers principis del periodisme s’han d’aplicar amb la mateixa força quan hi ha màquines implicades. Els lectors han de poder confiar que qualsevol informació que se’ls presenti és exacta, compleix els alts estàndards de The Times i segueix el nostre Manual per al periodisme ètic . Hauríem d’explicar als lectors com es va crear el nostre treball i, si fem un ús substancial de la IA generativa, explicar com mitiguem els riscos, com ara el biaix o la imprecisió, amb la supervisió humana.

El la presentació del seu compromís ètic, el diari recorda que “sempre som responsables del que informem, sigui com sigui que es creï l’informe. Qualsevol ús de la intel·ligència artificial generativa a la redacció ha de començar amb informació feta i revisada pels nostres periodistes i, com amb tota la resta que produïm, ha de ser revisada pels editors”.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Deutschlandfunk Kultur)