Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Un congrés per abordar els reptes de la comunicació en l’era de la IA

Un congrés per abordar els reptes de la comunicació en l’era de la IA

La Societat Catalana de la Informació està preparant el VIIIè Congrés Internacional de Recerca en Comunicació , que es farà a Barcelona, a la seu de l’Institut d’Estudis Catalans, els dies 5 i 6 de juny de l’any vinent. Al mateix temps, se desenvoluparan també la XXXV Conferència Anual de la Societat Catalana de Comunicació i la I Trobada de Revistes Científiques de Comunicació de l’àmbit lingüístic.

La presentació de les comunicacions es podrà fer en format presencial o bé en format online sincrònic, els dies 5 i 6 de juny de 2025. Cada autor/a pot presentar un màxim de tres comunicacions.

Els i les participants en el congrés podran optar a publicar les seves ponències a Comunicació. Revista de Recerca i d’Anàlisi (revista científica indexada a Web of Science Core Collection) o com a capítol de llibre en la monografia del congrés, publicada per l’editorial Tirant lo Blanch.

Àrees temàtiques per les propostes

El VIII Congrés proposa especialment la reflexió i la recerca al voltant dels reptes de la comunicació en l’era de la intel·ligència artificial. Així, el Congrés crida a la presentació de comunicacions en les següents àrees temàtiques:

  • Intel·ligència artificial en el context comunicatiu (mitjans de comunicació, publicitat, relacions públiques, comunicació corporativa…)
  • Reptes per a la distribució i monetització de continguts en l’era digital: regulació, problemes, oportunitats i estratègies de vells i nous actors
  • OTT, confluències i divergències en la distribució de continguts audiovisuals a través de la TDT i la banda ampla
  • Mitjans de servei públic: funcions i reptes en l’entorn digital i multiplataforma
  • Formats emergents i noves narratives en els llenguatges audiovisuals, dins i fora dels mitjans tradicionals
  • Estudis d’audiència, recepció i estratègies algorítmiques de recomanació
  • Ètica i deontologia de la comunicació

A més, el Congrés també accepta comunicacions en altres àrees temàtiques, destacant la Comunicació local i mitjans de proximitat. Es poden trobar totes en aquest enllaç, on també s’indiquen les normes i característiques per a les comunicacions.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: IEC)