L’agència de notícies alemanya KNA anuncia que el govern federal ha obert el camí al periodisme sense ànim de lucre. En el marc de l’anomenat decret d’aplicació del codi tributari, les oficines tributàries avaluaran en el futur l’oferta periodística sense ànim de lucre segons criteris uniformes i els concediran la bonificació fiscal aplicable a les entitats sense ànim de lucre. Segons la KNA, un portaveu del Ministeri Federal de Finances, que s’encarrega de les qüestions fiscals, no ha volgut pronunciar-se específicament, però s’ha referit a la coordinació necessària amb els estats en relació amb les preguntes sobre el codi fiscal.
L’esborrany de text diu: “Les organitzacions periodístiques sense ànim de lucre persegueixen generalment la promoció de l’educació, en particular proporcionant informació periodística al públic en general mitjançant la transferència de coneixements, educació i preparació o obtenció de notícies i proporcionen ofertes dissenyades editorialment. Segons aquest text, “això també inclou la participació políticament neutral en la formació d’opinions. La mera aportació d’informació sense disseny periodístic i editorial propi, en canvi, no constitueix una activitat periodística privilegiada”.
El grup d’iniciativa “Fòrum per al periodisme sense ànim de lucre”, que inclou, entre d’altres, sindicats de periodistes com l’Associació de Periodistes Alemanys, el Sindicat de Periodistes Alemanys i la Xarxa de Recerca, celebra aquesta iniciativa per tal com, al seu entendre, la nova regulació permetrà una font addicional de finançament per mantenir un panorama mediàtic divers en el periodisme de proximitat, fonamentalment”.
A Alemanya, les organitzacions sense ànim de lucre estan exemptes de l’impost de societats i de comerç. També poden acceptar donacions i emetre rebuts de donació per a ells, que al seu torn poden ser deduïts dels seus impostos pels donants com a despeses especials. El “Fòrum per al periodisme sense ànim de lucre”, creu que aquesta mesura contribuirà a enfortir la premsa local.- BeMediàtic/Àmbit d’Estratègia (Il·lustració: Karla Magazin)