El director d’El Periódico de Catalunya ha estat entrevistat per Quim Miró a la revista Comunicació 21. Preguntat pel periodista, Sáez afirma que amb la pandèmia la informació de proximitat ha sortit reforçada, encara més, concreta que, en general, “el que ha guanyat ha estat la informació de qualitat i contrastada, perquè actualment hi ha molts outlets, és a dir, portals digitals que ofereixen informació refeta o de segona mà, cosa que és molt respectable. Fins a la pandèmia, a l’audiència li va costar molt distingir un mitjà professional d’un outlet, perquè en la pantalla del mòbil tot s’assembla. Així, la pandèmia va provocar que la població busqués marques i signatures de referència. Quant a fake news, hi havia la guàrdia massa baixa en la informació local i de proximitat”.
Sobre el clickbait, el director d’El Periòdico està convençut que és “una mala praxi derivada del SEO, ja que només té com a finalitat crear notícies per atraure l’atenció de la gent. Ara bé, si jo faig clic en una notícia i no em dona la informació que m’ha generat el titular, allò és un cas d’un outlet: m’han venut la moto, i no hi tornaré”.
Miró també li pregunta a Sáez sobre les capçaleres digitals i la modalitat per sortint-se’n. Aquesta és la resposta: “Només pagant; pagant i que l’empresa tingui accés a oferir-li publicitat i que tingui la possibilitat d’assistir a esdeveniments que li planteja l’empresa. És a dir, nous sistemes de retribució més dinàmics i que aniran venint. Una negociació informal entre la capçalera i el lector que ens permetrà aconseguir obtenir un preu creïble”. En aquest sentit, Albert Sáez afirma:“jo soc optimista”.- Àmbit d’Estratègia / Foto: Comunicació 21