Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Albert Sáez: “Amb la pandèmia, la informació de proximitat n’ha sortit reforçada”

Albert Sáez: “Amb la pandèmia, la informació de proximitat n’ha sortit reforçada”

El director d’El Periódico de Catalunya ha estat entrevistat per Quim Miró a  la revista Comunicació 21. Preguntat pel periodista, Sáez afirma que amb la pandèmia la informació de proximitat ha sortit reforçada, encara més, concreta que, en general, “el que ha guanyat ha estat la informació de qualitat i contrastada, perquè actualment hi ha molts outlets, és a dir, portals digitals que ofereixen informació refeta o de segona mà, cosa que és molt respectable. Fins a la pandèmia, a l’audiència li va costar molt distingir un mitjà professional d’un outlet, perquè en la pantalla del mòbil tot s’assembla. Així, la pandèmia va provocar que la població busqués marques i signatures de referència. Quant a fake news, hi havia la guàrdia massa baixa en la informació local i de proximitat”.

Sobre el clickbait, el director d’El Periòdico està convençut que és “una mala praxi derivada del SEO, ja que només té com a finalitat crear notícies per atraure l’atenció de la gent. Ara bé, si jo faig clic en una notícia i no em dona la informació que m’ha generat el titular, allò és un cas d’un outlet: m’han venut la moto, i no hi tornaré”.

Miró també li pregunta a Sáez sobre les capçaleres digitals i la modalitat per sortint-se’n. Aquesta és la resposta: “Només pagant; pagant i que l’empresa tingui accés a oferir-li publicitat i que tingui la possibilitat d’assistir a esdeveniments que li planteja l’empresa. És a dir, nous sistemes de retribució més dinàmics i que aniran venint. Una negociació informal entre la capçalera i el lector que ens permetrà aconseguir obtenir un preu creïble”. En aquest sentit, Albert Sáez afirma:“jo soc optimista”.- Àmbit d’Estratègia / Foto: Comunicació 21