Quan a 2.529 persones se’ls va oferir una subscripció gratuïta als seus diaris locals, el Pittsburgh Post-Gazette i el Philadelphia Inquirer, només quaranta-quatre persones van acceptar -menys del 2 per cent- segons un estudi acadèmic que es publicarà aquest any a l’American Journal of Ciència Política, segons explica Kevin Lind en un article a la Columbia Journalism Review. Kevin recorda que Dan Hopkins, professor de ciències polítiques a la Universitat de Pennsilvània, va realitzar un estudi, titulat “Unsubscribed and Undemanding”, amb l’objectiu d’avaluar maneres pràctiques d’augmentar l’interès per les notícies locals o regionals. un públic que sembla més interessat en els mitjans nacionals i partidistes. (El grup de receptors de l’oferta estava format per ciutadans que havien respost anteriorment a enquestes polítiques.) Hopkins va dir que estava “sorprès i consternat” quan es va adonar que només l’1,7 per cent havia acceptat la subscripció gratuïta.
En un llibre anterior sobre la nacionalització de la política nord-americana, titulat The Increasingly United States, Dan Hopkins va escriure que la disminució de l’interès i l’accés a les notícies locals obliga els votants, que d’altra manera no estan familiaritzats amb les especificitats de les agendes dels seus governs locals o els legisladors, “a no seguir les línies partidistes nacionals quan emetin les urnes regionals. Com a resultat, els polítics no són responsables, els votants no són conscients dels problemes i els candidats que són elegits reflecteixen ideologies nacionals en lloc de representar les necessitats locals”. Recomanem la lectura de l’article de Kevin Lind. Àmbit d’Estratègia (A la fotografia de Spencer Platt/Getty Images, es veu un expenedor de diaris buit al carrer del South Bronx)