Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Comportament dels “baby boomers”: la meitat de les persones grans llegeixen un diari o una revista almenys un cop per setmana.

Comportament dels “baby boomers”: la meitat de les persones grans llegeixen un diari o una revista almenys un cop per setmana.

Un estudi ho mostra: Moltes persones d’entre 55 i 75 anys estan molt familiaritzades amb els telèfons intel·ligents, els serveis de missatgeria i la banca en línia. Però el mitjà amb què passen més temps és diferent. La generació del “baby boomer” participa activament en la vida digital, però també s’adhereix als hàbits provats i demostrats. Així es desprèn d’un estudi de la consultora de gestió PwC.

Es va preguntar a mil persones de l’anomenat grup d’edat del “baby boomer” sobre el seu comportament de consum i l’ús dels mitjans. Segons PwC, el 94 per cent estan equipats amb un telèfon intel·ligent i sis de cada deu l’utilitzen per navegar per Internet cada dia. El 82 per cent es comunica regularment amb un servei de missatgeria com WhatsApp; un 34 per cent visita Facebook, X (abans Twitter ) o Instagram cada dia; utilitza la Banca en línia, però la majoria dels baby boomers també els agrada el clàssic quan es tracta de pagar: un 85% prefereix pagar en efectiu a la botiga, el 61% amb targeta EC. Només el sis per cent paga amb sistemes de pagament mòbil…  

Pel que fa a l’ús dels mitjans, però, hi ha diferències clares entre els “baby boomers” i les generacions més joves: els mitjans tradicionals com la televisió lineal i la ràdio en particular formen part del passatemps diari dels consumidors més grans. Al voltant de nou de cada deu enquestats van afirmar que miren regularment la televisió i escolten la ràdio. El 76% passa més d’una hora al dia davant la televisió tradicional i el 38% escolta la ràdio. Aproximadament la meitat de les persones de 55 a 75 anys llegeixen un diari, una revista o un llibre imprès almenys un cop per setmana.

“Les persones de 55 anys o més són un grup objectiu molt rellevant, el poder adquisitiu del qual impulsa significativament el consum privat”, va dir Christian Wulff, de PwC. “Quan es tracta d’ús dels mitjans i de compres en línia, definitivament hi ha paral·lelismes amb els grups d’edat més joves”. Podeu accedir a l’estudi de PwC des d’aquest enllaç.- Àmbit d’Estratègia