Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

El valor publicitari francès abandona la premsa i els mitjans en una aposta per les plataformes

El valor publicitari francès abandona la premsa i els mitjans en una aposta per les plataformes

Així de clar es mostra el darrer informe de l’Internet Sales Network (SRI): Les plataformes estan captant cada cop més valor publicitari, en detriment de la premsa i els mitjans a l’estat francès. L’any 2023, la publicitat digital va representar 9.300 milions d’euros, un augment del 9% respecte al 2022. Gafam (Google-Amazon-Meta) està captant cada cop més valor: representa el 68% del mercat, enfront del 66% del 2022.

Els ingressos per publicitat es distribueixen de la següent manera: Cerca (44%), Social (27%), Display (19%), Afiliació, correu electrònic i comparadors (10%). La cerca, les xarxes socials i la venda al detall impulsen la major part del creixement dels ingressos.

Retail Media és ara la quarta font d’ingressos amb més de 1.000 milions d’euros i un creixement del 28%. Principalment el negoci d’Amazon, que absorbeix el 70% del creixement. L’àudio digital mostra el creixement més gran en proporció: +30% amb 98 milions, però +22 milions d’ingressos (és a dir, quatre vegades menys de valor que el vídeo).

L’informe també posa èmfasi en la imminent desaparició de les cookies, i en la recerca d’alternatives per mantenir el rendiment:

  • Retorn de context i comunitats, que revalora els continguts de qualitat
  • Valorització de les dades de First Party entre els editors i dins dels espais connectats
  • Aparició de nous KPIs de mesura com l’atenció i la recerca d’alternatives per al seguiment del rendiment de la campanya (sandbox de privadesa de Google, solució d’identificació, etc.)

Us podeu descarregar  l’informe complet 2024 (31a edició).- Àmbit d’Estratègia